وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

بستن پورت های USB در شبکه

یکی از مهمترین نیاز های شرکت های بزرگ ایجاد امنیت در تمام سیستم های شبکه است. از رایج ترین دستورالعمل ها برای رسیدن به این هدف بزرگ، بستن پورت های USB سیستم های کاربران است. این موضوع از ورود هر گونه ویروس ب شبکه جلوگیری می کند. ما در این مقاله دو راه بسیار کاربردی برای بستن پورت های کاربران موردنظرمان پیشنهاد می کنیم.

 

ادامه مطلب ...

تنظیمات وای فای روی مودم LTE جیبی TP-Link

تنظیمات وای فای روی مودم برای دسترسی به آن و استفاده از سرویس اینترنت لازم است. هر مودم با توجه به کمپانی تولید کننده آن شیوه تنظیمات متفاوتی را در منوی محصول تولیدی پیشبینی می‌کند. در این مقاله قصد داریم نحوه انجام تنظیمات وای فای روی مودم LTE جیبی TP-Link را بررسی کنیم. 

کمپانی TP-Link از بزرگترین و معروف‌ترین برند‌های تولید ادوات و لوازم شبکه‌های کامپیوتری است. این کمپانی بیشتر در عرضه محصولات و تجهیزات شبکه کامپیوتری در سطوح خانگی فعالیت می‌کند. محصولات خانگی شرکت TP-Link بسیار تولیدات قدرتمند و با امکاناتی هستند.

 

ادامه مطلب ...

معرفی انواع کارت سانترال

دستگاه تلفن سانترال که بخش مهمی از سیستم ارتباطی در ادارات و شرکت‌ها است دارای قابلیت ارتقا به وسیله کارت های سانترال می‌باشد. دستگاه‌های سانترال به طور کلی امکانات اولیه‌ای دارند که با استفاده از کارت سانترال می‌توان آن‌ها را بالاتر برد یا دستگاه سانترال خریداری شده یک کابینت خالی است و باید طبق نیاز مشتری با استفاده از کارت سانترال، به قابلیت‌های مختلف مجهز شود. این دستگاه‌ها فقط دارای منبع تغذیه و برد اصلی هستند و هر کدام دارای کارت‌های مخصوص به خود می‌باشند. کارت های سانترال برد‌های الکترونیکی هستند که قابلیت نصب در برد اصلی دستگاه مرکزی سانترال را دارند و باعث اضافه شدن قابلیت‌های خاص به آن می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع کارت سانترال می‌پردازیم.

 

ادامه مطلب ...