وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

آیا با تعویض مودم مشکل آنتن‌دهی حل می‌شود؟

برخی از کاربران ازم سوال می‌کنند با تعویض مودم وضعیت سرعت اینترنت و آنتن‌دهی آن‌ها بهتر می‌شود یا خیر؟

مثلا، یک مودم فورجی یا تی‌دی‌ال‌تی دارند و اکنون فقط ۱ یا ۲ چراغ انتن آن روشن است. حالا سوال می‌کنند اگر مثلا فلان مودم را بخرم؛ وضعیت آنتن‌دهی بهتر می‌شود؟ تصورشان این است که برخی مودم‌ها آنتن‌دهی بهتری دارند و در شرایط یکسان باید سرعت اینترنت بالاتری بدهند.

  ادامه مطلب ...

تفاوت تلفن سانترال و تلفن معمولی

با ظهور سیستم تلفن‌های خصوصی یا سیستم تلفن سانترال ملزومات این سیستم روز به روز توسعه و گسترش یافتند. نیاز به تولید دستگاه‌های تلفن جدیدی حس شد که به تلفن سانترال معروف هستند. در این مقاله قصد داریم تفاوت تلفن سانترال و تلفن معمولی را بررسی کنیم.

 

ادامه مطلب ...

تفاوت کابل شبکه SF/UTP و S/FTP چیست؟

برخی اوقات به دلیل شباهت نام، تفاوت کابل شبکه SF/UTP و S/FTP نادیده گرفته می‌شود و این دو کابل به اشتباه یکسان فرض می‌شوند. در این مقاله به تفاوت این دو نوع کابل خواهیم پرداخت.

 

ادامه مطلب ...

پاداش جدید گوگل به مردم برای کشف نرم افزارهای مخرب در گوگل پلی

اخیراً چندین مورد بدافزار در برنامه های فروشگاه Google Play کشف شده است و اکنون Google در جهت تقویت امنیت برنامه هایی که در سیستم عامل خود توزیع می کند، از مردم کمک گرفته است. ابتکار توسعه یافته Google با نام پاداش امنیتی Google Play، به برنامه نویسان و توسعه دهندگانی که که این بدافزارها را شناسایی کنند جوایز و پاداشی خواهد داد.

 

ادامه مطلب ...

تفاوت داکت و ترانک (ترانکینگ) در چه چیزی است؟

ترانکینگ چیست؟

ترانکینگ مجموعه ای از محفظه های دربسته، کانال ها، اجزا و متعلقاتی است که به منظور سیم کشی (کابل کشی) برق، شبکه های کامپیوتری، تلفن سانترال و … به کار می رود. ترانکینک ماژولار است (مهم تراین تفاوت داکت و ترانک) مسیر و فضای بوجود آمده توسط ترانکینگ باعث مرتب شدن کابل ها شده و کابل ها را در برابر صدمات فیزیکی و نویز محافظت می کند. ترانکینگ جایگزین روش های سنتتی سیم کشی شده است که غیر قابل انعطاف بودند، اجرای سیم کشی در آن ها دشوار بود و به سختی می توانستیم آن ها را گسترش یا تغییر دهیم. ترانکینگ یکی از بهترین گزینه ها جهت پیاده سازی شبکه های ساختار یافته می باشد.

  

ادامه مطلب ...