وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

معرفی و راهنمای خرید بخاری گازی


با شنیدن سرما و فصل زمستان همه ما بیاد بخاری می افتیم. بخاری یکی از وسیله های گرمایشی است که در فصول سرد برای متعادل سازی هوا استفاده می شود.البته امروزه بیشتر منازل از شوفاژ، گرمایش از کف و گرمایش از سقف استفاده می کنند، ولی همچنان طرفداران زیادی برای بخاری وجود دارد. انواع مختلفی از بخاری وجود دارد که در ادامه تمام اطلاعات مربوطه درباره بخاری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

  ادامه مطلب ...

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت چیست؟

تزریق چربی به طور کلی فرآیندی است که در آن چربی از نواحی خاصی از بدن استخراج و بعد از تغیراتی روی آن در نواحی مورد نیاز تزریق می شود. به طور معمول این چربی مورد نیاز از نواحی ران و پهلو استخراج می شود زیرا این نواحی دارای عمده ی چربی اضافه ی بدن است. این عمل سالهاست که انجام می شود ولی در دو دهه ی اخیر دچار تحولات زیادی شده است.

اما یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که چرا تزریق چربی به صورت انجام می گیرد. حجم چربی پوست صورت در گذر زمان به دلایل مختلفی کاهش می یابد. این کاهش حجم چربی باعث ایجاد فرورفتگی ها و چین و چروک در صورت می شود و فرم صورت فرد را تغییر می دهد که مستقیما بر زیبایی فرد تاثیر منفی دارد. برای رفع این موارد و جوانسازی پوست می توان از تزریق چربی استفاده کرد.

چرا به تزریق چربی به صورت احتیاج داریم ؟

با افزایش سن ساخت کلاژن و الاستیک در بدن کاهش می یابد. در نتیجه ی آن لایه ای از چربی که  زیر پوست قرار دارد به تدریج کاهش می یابد و این باعث کاهش استحکام پوست می شود. در نتیجه پوست دچارافتادگی و شل شدن می شود و چین و چروک ها در پوست به وجود می آید.

البته اثر جاذبه ی زمین را هم باید در نظر گرفت. جاذبه به طور مداوم به صورت و به خصوص بافت های نرم آن نیرو وارد میکند. این عمل باعث افتادگی بافت ها و به وجود آمدن خطوط و چین و چروک  ها روی پوست صورت می شود.

البته به همه ی این ها باید اثر ژنتیک را هم اضافه کرد که در سن به وجود آمدن چین و چروک ها و مقدار آن ها موثر است. از عوامل دیگر می توان به آب و هوا ، تغذیه و مقدار و نحوه ی مراقبت فرد از پوست اشاره کرد.

مزایای تزریق چربی به صورت

روش تزریق چربی به صورت به دلیل مزایایی که دارد از روش های پر طرفدار است که در این جا به چند  مورد از مزایای آن می پردازیم.

جوان سازی و بهتر شدن بافت پوست

دوام بیشتر نسبت به روش های دیگر مثل تزریق ژل

رفع جای زخم ها و فرورفتگی های ناشی از جوش  و آکنه

معمولا فقط یک بار انجام می شود  و به همین  دلیل  بسیار مقرون به  صرفه است.

اصلاح حجم نواحی مختلف مثلا در تزریق چربی به صورت لاغر و رفع  بد شکلی ها

طبیعی به نظر رسیدن بعد از عمل

به دلیل این که  چربی بعد از تزریق بخشی از بدن می گردد، امکان جا به جایی و تغییر شکل آن وجود ندارد.

عوارض کمی دارد و امکان به  وجود آمدن آلرژی و پس زدن وجود ندارد.

معایب تزریق چربی به صورت

تزریق  چربی به صورت با این که مزایای بسیاری دارد معایبی هم دارد که درادامه به چند مورد از آن ها می پردازیم.

دوره ی نقاهت آن نسبتا طولانی و در حدود 2 هفته است.

وجود زخم هایی در محل استخراج و تزریق

بروز عوارضی مثل ورم، کبودی و بی حسی تا مدتی بعد از عمل

مراحل تزریق چربی به صورت

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که تزریق چربی به صورت می تواند تحت بی حسی  موضعی انجام شود و نیازی به بیهوشی عمومی نیست. اگر تنها در یک ناحیه از صورت مانند زیر چشم, بخواهد تزریق انجام گیرد این به راحتی می تواند با استفاده از بی حسی موضعی انجام شود.این مانند زمانی است که  دندانپزشک فقط یک ناحیه را بی حس می کند.

تزریق چربی به صورت به طور کلی دارای سه مرحله است که به بررسی هر کدام می پردازیم.

استخراج  چربی مورد نیاز

اول باید محلی برای استخراج چربی انتخاب شود. چربی می تواند از محل هایی که تحت عنوان اهدا کننده شناخته می شوند استخراج شود. از جمله ی آنها می توان به قسمت های مختلف ران، پهلو، شکم و باسن اشاره کرد.

برای انجام استخراج ابتدا محل را ضد عفونی و به طور موضعی بی حس می کنند. سپس با سرنگ های متصل به کانولا و با روش لیپوساکشن چربی مورد نیاز را استخراج  می کنند. استفاده از محلول های شیمیایی خاص هنگام این کار درد و خون ریزی را کاهش می دهد. چربی استخراج شده تا زمان تزریق باید در شرایط مناسب نگهداری شود تا سلول های آن سالم بمانند.

جداسازی چربی و آماده کردن آن برای تزریق

بعد از استخراج چربی این محلول حاوی سلول های آسیب دیده و بلااستفاده و همچنین سلول های سالم است. برای جداسازی و تخلیص سلول های چربی سالم از سانتریفیوژ استفاده می شود. بعد از سانتریفیوژ کردن محلول، سلول های آسیب دیده روی محلول قرار می گیرند و قابل جداسازی اند.

چربی باقی مانده محلولی طلایی رنگ است که حاوی سلول های سالم و قابل تزریق است. این محلول درون  سرنگ هایی کشیده می شود و برای تزریق آماده است.

 تزریق چربی در نواحی مورد نظر

در این مرحله تزریق چربی به صورت انجام می گیرد. برای انجام تزریق کانولا هایی با برش زیر پوست نواحی مورد نظر قرار میگیرد. سپس با تزریق چربی استخراج شده، گودی ها، نواحی خالی صورت و نواحی کم حجم پر می شوند و که نتیجه ی آن جوان شدن و ترمیم پوست است.

در این مرحله انتخاب محل دقیق تزریق، مقدار چربی تزریق شده و روش تزریق بسیار اهمیت دارد. معمولا به دلیل این که مقداری از چربی تزریق شده بعد از مدتی جذب می شود، پزشک هنگام تزریق کمی بیشتر از حد نیاز چربی تزریق می کند. از محل های رایج تزریق چربی به صورت می توان نواحی زیر چشم، لب ها، گونه ها و نواحی فک را نام برد.

مواردی که پیش ازتزریق چربی به صورت باید رعایت کرد

 وقتی برای تزریق چربی به صورت به متخصص مراجعه می کنید در جلسه ای مشاوره ای برای شما نکاتی را بیان می کند و شما هم می توانید سوال های خود را پیرامون عمل از او بپرسید. در این جلسه از شما در مورد سوابق بیماری ها و سابقه ی مصرف انواع دارو سوال هایی می شود. به طور کلی شما باید قبل از انجام تزریق نکاتی را رعایت کنید که در اینجا به بیان چند مورد می پردازیم.

شما در مدت 3-4 هفته قبل از انجام تزریق نباید از هر گونه دخانیات استفاده کنید. مصرف دخانیات باعث می شود مدت زمان ترمیم و بهبودی زخم ها بعد از عمل طولانی تر شود.

از آن جا که آبرسانی به بدن در ترمیم موثر است، بهتر است از چند هفته قبل آب بیشتری مصرف کنید تا پوست شما به خوبی آبرسانی شود.

اگر از آسپرین و دارو های ضد التهابی استفاده می کنید بهتر است با نظر پزشک مصرف آن ها را برای مدتی متوقف کنید. این دارو ها خونرسانی را زیاد می کنند و باعث کنترل سخت تر خون ریزی هنگام جراحی می شوند.

مواردی که باید پس از تزریق چربی به صورت رعایت کرد

بعد از انجام تزریق چربی به صورت، شما تا مدتی احساس ناخوشایندی دارید و صورتتان تورم دارد که طبیعی است. برای این که تزریق چربی به صورت موفقیت آمیز باشد شما باید تا 3 هفته بعد از آن از شوک یا فشار واردن کردن به ناحیه ای که در آن تزریق انجام شده است خودداری کنید. فشار به این ناحیه ممکن است باعث جا به جایی چربی تزریق شده شود.

حدود 4 روز طول می کشد تا رگ های جدید در بافت چربی تزریق شده به وجود بیاید و 2-3 روز دیگر هم طول می کشد تا این رگ ها محکمتر شوند. همچنین 2 تا 3 هفته طول می کشد تا بافت اطراف چربی به قدر کافی محکم شود تا در برابر فشار های جزئی مقاومت کند.

پانسمان های صورت بهتر است تا چند روز بعد از عمل باز نشود.

بعد از تزریق چربی به صورت تا چند روز باید از آنتی بیوتیک استفاده کنید. مصرف منظم و به موقع آنتی بیوتیک باعث می شود از عوارضی همچون عفونت جلوگیری شود.

رطوبت اثرمنفی بر بهبود زخم دارد پس بهتر است تا چند روز بعد از تزریق از رسیدن رطوبت به محل تزریق جلوگیری شود. پس از شنا کردن و حمام کردن خودداری کنید.

از استفاده از دخانیات و الکل بعد از تزریق باید خودداری شود زیرا این موارد باعث به تاخیر انداختن بهبودی کامل می شوند.

افزایش دمای بدن هم بعد از تزریق مضر است پس بهتر است از سونا یا جکوزی استفاده نکنید.

از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم نور خورشید باید خودداری شود زیرا اشعه های فرا بنفش بر نتیجه عمل اثر منفی دارد.  

بهتر است تا 1 هفته بعد از تزریق سر خود را خم نکنید و هنگام خوابیدن به پشت بخوابید. همچنین هنگام خوابیدن بهتر است کمی سر بالاتر از بدن قرار گیرد تا از ورم بیشتر صورت جلوگیری شود.

از مالیدن و فشار دادن صورت تا 2 هفته خودداری کنید.

ویزیت های بعد از تزریق را به طور منظم انجام دهید.

بعد از تزریق چربی به صورت ممکن است کبودی هایی زیر چشم ایجاد شود که بعد از چند روز از بین می رود.

تورم و درد هم در محل تزریق و هم محل استخراج چربی طبیعی است.

تا دو هفته بعد از عمل از انجام ورزش خودداری کنید و بعد از آن به نحوی که فشار زیادی به صورت وارد نشود ورزش کنید.

بعد از 1-2 هفته می توانید به کار خود باز گردید.

عوارض احتمالی تزریق چربی به صورت

معمولا این تزریق عوارض جانبی خاصی ندارد و عمل به خوبی انجام می گیرد. اما در موارد محدود بعضی از عوارض ممکن است بروز کنند. در اینجا چند مورد از آنها را بیان می کنیم.

  • تورم شدید
  • برآمدگی های غیر عادی و یا عدم تقارن در بخش های مختلف
  • هماتوما
  • سروما
  • نکروز پوست
  • نکروز چربی
  • نیاز به انجام تزریق مجدد

تزریق چربی بهتر است یا ژل؟

به این سوال نمی توان یک پاسخ کلی داد زیرا هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. متخصص با توجه به شرایط خاص هر فرد یکی را پیشنهاد می کند. اما به طور کلی تزریق چربی نسبت به ژل هزینه بر تر است زیرا تزریق چربی سخت تر است و شرایط خاص تری نسبت به ژل احتیاج دارد.

مزیت تزریق چربی این است که چربی طبیعی است و به راحتی جذب بدن می شود. به همین دلیل خطر بروز واکنش به آن از جانب بدن و یا جا به جا شدن آن وجود ندارد.

البته تزریق ژل هم مزایایی دارد. ازجمله این که نیازی به استخراج چربی از بدن فرد نیست. همین امر باعث کاهش هزینه های تزریق ژل می شود. ژل ها اثر گذاری سریعتری نسبت به چربی دارند ولی ماندگاری اثر آنها کمتر از چربی است. از سوی دیگر احتمال تورم بعد از تزریق ژل تقریبا صفر است و بهبودی فرد بعد از تزریق ژل نسبت به چربی بسیار سریع تر اتفاق می افتد و فرد در زمان بسیار کمی بعد از تزریق به زندگی عادی بر می گردد.

 چربی تزریق شده به صورت تا چه مدت ماندگاری دارد؟

این سوال یکی از سوال های رایج در مورد تزریق چربی به صورت است. یکی از مهم ترین عواملی که روی ماندگاری چربی اثر دارد مهارت فرد تزریق کننده است. اگر متخصصی که این تزریق را انجام می دهد مهارت کافی داشته باشد و تزریق را به خوبی انجام دهد این ماندگاری بالا می رود.

یکی از عوامل دیگر که در ماندگاری اثر دارد میزان چربی تزریق شده است. اگر متخصص مقدار مناسب چربی را تزریق کند و همچنین از سوزن ها و ابزار با کیفیت استفاده کند روی ماندگاری اثر مثبت دارد.

یکی از عوامل مهم دیگر که روی این ماندگاری اثر دارد رفتار ها و مراقبت های فرد پس از انجام تزریق است و اینکه تا چه اندازه به توصیه های متخصص عمل می کند.

در صورت رعایت همه ی نکات گفته شده می توان گفت ماندگاری این تزریق می تواند تا 2 سال یا حتی بیشتر باشد.

هزینه ی تزریق چربی به صورت

هزینه های تزریق چربی به دلیل این که به عوامل مختلفی وابسته است می تواند بسیار متغیر باشد. از جمله ی عواملی که روی هزینه ها موثر است می توان به محل تزریق، شرایط فرد و حجم کار اشاره کرد. همچنین اگر لازم باشد تا تزریق چند مرتبه انجام شود این باعث افزایش هزینه ها می شود.