وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

انواع لنز دوربین مدار‌بسته

نوع و اندازه‌ی لنز دوربین‌های مدار‌بسته، نقش مهمی را در تعیین تصویری که از دوربین گرفته می‌شود، مشخص می‌کند. بنابراین انتخاب لنز مناسب برای دوربین‌های مدار‌بسته، امری حیاتی است. در این مقاله، برخی از تفاوت‌های اساسی بین انواع لنز دوربین مدار‌ بسته را بیان خواهیم کرد و با مفاهیم مهمی مانند تفاوت لنز با فاصله‌ی کانونی ثابت با متغیر و اصطلاحاتی مانند فاصله کانونی، زاویه دید، میدان دید، انواع تراشه‌ها‌ی دوربین ها‌ی مدار بسته و عمق دید آن‌ها آشنا خواهیم شد.

 

ادامه مطلب ...

هاست (شبکه) چیست؟

هاست، شبکه یک کامپیوتر یا دستگاه دیگری است که متصل به شبکه کامپیوتری می باشد. هاست شبکه ممکن است منابع اطلاعات، خدمات و برنامه های کاربردی را به کاربران یا Node های دیگر شبکه، ارائه دهد. هاست (Node) شبکه به یک آدرس از شبکه اختصاص داده شده است.

  ادامه مطلب ...

کابل FTP بهتر است یا SFTP ؟

برای خرید کابل شبکه ی مناسب برای استفاده در تجهیزات شبکه ، بسیاری از پارامتر‌ها را باید در نظر گرفت ، پارامترهایی نظیر سرعت کابل ، شرکت تولید کننده ، کیفیت ساخت ، نوع روکش ، محافظ کابل و … . بسیاری از کاربران تنها به در نظر گرفتن سرعت کابل اکتفا می کنند و دیگر موارد را نادیده می گیرند در حالی که یکی از مهم ترین پارامتر های خرید کابل شبکه برای شبکه های سازمانی و حساس ، شیلد و محافظ کابل است .

 

ادامه مطلب ...

7 برند برتر کابل شبکه دنیا را بشناسید

کابل شبکه یا کابل LAN محموعه‌ای از زوج سیم‌های به هم تابیده شده است که برای انتقال اطلاعات در یک شبکه کامپیوتری استفاده می‌شود. برندهای مختلفی در سراسر دنیا تجهیزات شبکه تولید می‌کنند و تنوع قابل قبولی در بازار وجود دارد. این تنوع قیمت بیشتر مربوط به دسته‌بندی کابل‌ها می‌شود. مثلا کابل x از تولیدات شرکت y ، متعلق به دسته 6 می‌باشد پس می‌گویم کابل x از خانواده کابل شبکه Cat6 است. در این پست 7 برند برتر کابل شبکه را معرفی کرده و توضیحات مختصری درباره هر کدام می‌دهیم. این مقاله ترکیبی از اطلاعات منتشر شده شرکت‌ها و تجربیات تیم نت ران به عنوان یک سایت تخصصی شبکه است.
 
ادامه مطلب ...

معرفی تجهیزات پسیو شبکه

معرفی تجهیزات پسیو شبکه

به آن دسته از تجهیزات شبکه که نیازی به انرژی برق ندارند تجهیزات پسیو شبکه می گویند. این تجهیزات تغییری در سیگنال ها یا داده های شبکه ایجاد نمی کنند و هیچ گونه پردازشی روی آن‌ها انجام نمی دهند. تجهیزات شبکه معمولاً در کابل کشی و زیرساخت شبکه به کار می روند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. انتخاب تجهیزات پسیو شبکه مناسب نقش بسیار پررنگی در عملکرد و کارایی یک شبکه دارند.

 

ادامه مطلب ...