وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

فایروال فورتی نت

فایروال فورتی نت از بهترین فایروال‌های جهان

فایروال فورتی نت Fortinet ، فایروالی است که توسط شرکت فورتی نت ارائه می‌شود و سازمان‌ها از آن برای تامین امنیت شبکه‌های داخلی خود استفاده می‌کنند. امنیت یکی از مهمترین مسائل در ایجاد و استفاده از شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری است که همه سازمان‌ها از بابت آن نگرانی‌های خود را دارند. زیرا اگر این شبکه‌ها از نظر امنیتی ضعیف باشند، به راحتی در برابر حمله‌ها شکست خورده و اطلاعات شرکت از دست می‌رود و سازمان به شکل‌های مختلف آسیب می‌بیند.

فایروال‌ها یک نرم افزار امنیتی هستند که از شبکه در برابر هک و سایر حمله‌ها محافظت می‌کنند. شرکت‌های مختلفی فایروال های مختلفی از نظر قدرتمندی در امنیت شبکه را ارائه می‌دهند. در این مقاله ما قصد داریم فایروال‌ فورتی نت را مورد بحث قرار دهیم.

  

ادامه مطلب ...

پایانه باربری نسیم شهر

معرفی شرکت کالابار و خدمات پایانه باربری نسیم شهر

شرکت کالابار با بیش از سال ها تجربه کاری در زمینه حمل ونقل و جابجایی کالا به شهر های مختلف، آماده ارائه خدمات باربری به شما مردم عزیز می باشد.شرکت کالابار یکی از بهترین شرکت های حمل و نقل در زمینه باربری پایانه نسیم شهر است.

خط سرویس دهی باربری نسیم شهر بعد از آن که توسط شرکت کالابار دایر شد توانست بسیاری از مشکلات حمل ونقل مردم را مرتفع سازد.پایانه نسیم شهر جز پرترافیک ترین پایانه های باربری در کلان شهر تهران می باشد.پایانه باربری نسیم شهر تمام کالا های شما مردم عزیز را با رعایت نکات ایمنی به مقصد مورد نظر منتقل می کند.

  ادامه مطلب ...

سرور HPE

خصوصیات سرور HPE و کاربردی ترین مدل آن

شرکت اچ پی HP که ارائه دهنده سرور HPE میباشد ، یکی از بزرگترین غول های تولید سرور در جهان است، که در این مقاله قصد داریم به تشریح آن و همچنین تجهیزات کاربردی در شبکه بپردازیم. این شرکت بر طبق مستندات گروهی از سرویس دهنده های دنیا که به اختصار به آنها IDC می گویند، به عنوان یکی از غول های تولید سرور در جهان معرفی و شناخته شده است. شرکت های نظیر Dell و Ibm نیز در رده های دوم و سوم بازار قرار دارند. سرور های HP که در بازار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند که دلیل آن تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته ای که در قطعات به کار برده شده و خصوصیات منحصر به فردی که همگی درون سرور نصب شده اند.

  

ادامه مطلب ...

نکاتی در مورد استاندارد کابل شبکه

ترتیب رنگ بندی در کابل شبکه

ترتیب رنگ سیم ها در استاندارد کابل شبکه 568A به این ترتیب می باشد: سفیدسبز، سبز، سفید‌نارنجی، آبی، سفید‌آبی، نارنجی، سفید‌قهوه‌ای، قهوه‌ای و ترتیب رنگ سیم ها در استاندارد 568B نیز به ترتیب زیر است: سفیدنارنجی، نارنجی، سفیدسبز، آبی، سفیدآبی، سبز، سفیدقهوه‌ای، قهوه‌ای. در بین این هشت سیم و هشت رنگ، چهار عدد از آنها وظیفه انتقال سیگنال را بر عهده دارند و چهار سیم دیگر برای استفاده های جانبی تعبیه شده است. ما بعد از استفاده از دو استاندارد 568A و 568B که ترتیب رنگ سیم هاست، سیم ها را در داخل سوکت RJ45 قرار می­دهیم. 

  ادامه مطلب ...

تست فلوک چیست؟

آیا همه چیز را درباره تست فلوک می دانید ؟

دراین مقاله قصد داریم تا به بیان راهکارهای تست فلوک و چگونگی آن پرداخته و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم. تست فلوک در واقع راهکاری برای ارزیابی عیب و ایرادهای مربوط به کابل کشی ها و اتصالات شبکه می باشد که مراحل خاص خود را نیز برای شما به همراه دارد. علاوه بر ارزیابی این اتصالات می توان به شناسایی خمیدگی ها و کشیدگی کابل ها پرداخته و در این زمینه نیز از صحت شبکه اطمینان یافت. در ادامه به بررسی هر چه بیشتر تست فلوک می پردازیم تا نسبت به این ابزار اطلاعات بیشتری را کسب نمایید پس با ما همراه باشید.

  ادامه مطلب ...