وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

پاکسازی صورت

میکرودرم چیست؟

به روشی که با استفاده از دستگاه هایی خاص جهت از بین بردن لایه ی مرده سطح پوست انجام می گیرد میکرودرم گفته می شود، آمارهایی که از این روش گرفته شده نشان می دهد که میکرودرم صورت، بیش از سایر روش های درمانی تاثیر گذار است. ایتالیا اولین کشوری بود که در سال 1985 از روش میکرودرم برای پاکسازی صورت و از بین بردن سلول های مرده استفاده کرد، جالب است بدانید که این روش خود زیر مجموعه هایی دارد که به شرح زیر می باشد:

  

میکرودرم ابریژن با نوک الماسی

دستگاه فوق به گونه ای طراحی شده است که به آرامی سعی در برداشتن سلول های مرده پوست می کند بدین معنا که به صورت مکنده عمل کرده و این سلول ها را می مکد و بدین ترتیب پوست تمیز می شود. دقت آن به حدی بالاست که حتی می توان برای قسمت های حساس مثل اطراف چشم نیز از آن استفاده کرد.

میکرودرم ابریژن کریستالی

نحوه ی کار این دستگاه با نوع قبلی متفاوت است بدین معنا که این میکرودرم که نوعی وسیله دستی است کریستال هایی را روی سطح پوست اسپری می کند تا میزان بسیار کمی از سطح پوست را تراش دهند، پس از آن با استفاده از دستگاه هم کریستال ها و هم لایه های مرده ی پوست به درون آن مکیده خواهند شد. در این میان بیشتر از این روش برای پاکسازی صورت استفاده می شود.

میکرودرم

استفاده از دستگاه های میکرودرم چه مزیت هایی را به همراه دارد؟

اگر تا به این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید از مهم ترین مزیت این دستگاه ها باید مطلع باشید که پاکسازی پوست است، اما مزیت های دیگری نیز به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 – لک هایی که بر اثر بالا رفتن سن به وجود می آیند را از بین می برد.

 – تمامی جوش های سر سیاه را می توان با استفاده از دستگاه های میکرودرم از بین برد.

 – پس از پاکسازی به وضوح می توان شادابی و سرحالی پوست را مشاهده کرد.

 – از دیگر مزیت هایی که می توان برای آن نام برد این است که کلاژن سازی پوست بیشتر می شود و طبع آن پوست سفت تر و ضخیم تر خواهد شد.

 – به نوعی به نرمال سازی پوست کمک می کند بدین معنا که میزان چربی را در پوست های چرب کاهش داده و همچنین غدد چربی پوست های خشک را فعال می کند.

 – نرمی و لطافت را برای صورت به ارمغان می آورد.

 – تاثیر داروهایی که اشخاص برای پوست خود استفاده می کردند را تا 10 برابر بیشتر می کند.

 – از آن جایی که پوست عاری از هرگونه آلودگی و جوش می شود در نتیجه روشن تر نیز خواهد شد.

 – جوش هایی که به طور مداوم در زیر پوست رشد می کردند به مرور درمان می شوند.

 – مزیت دیگری که برای آن می توان ذکر کرد این است که قرمزی و حساسیت پوست را تا حد زیادی کم می کند.

چرا استفاده از دستگاه های لایه برداری پوست توصیه می شود؟

همانطور که در بخش های ابتدایی ذکر کردیم روش های مختلفی برای لایه برداری و پاکسازی صورت وجود دارد اما چرا ما روی دستگاه های میکرودرم مانور داده ایم، دلایلی مختلفی برای آن وجود دارد که همگی آن ها را ذکر کرده ایم.

 – اولین و مهم ترین دلیلی که می توان به آن اشاره کرد این است که این روش زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود به همین جهت نتیجه ای که از آن به دست می آید بهتر خواهد بود.

 – استفاده از مواد گیاهی یا روش هایی که در آرایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد مدت زمان زیادی طول می کشد تا به نتیجه برسد که ممکن است همه ی افراد وقت یا حوصله ی انجام آن را تا مراحل پایانی نداشته باشند در حالی که استفاده از روش های میکرودرم چنین نیست و در مدت زمانی کوتاه می توان مراجعه کننده را به نتیجه ی مورد نظر رساند.

 – برخی از مواد گیاهی یا کرم های لایه برداری که در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است حساسیت زا باشند در حالی که دستگاه های مورد استفاده این چنین نیستند.

پاکسازی صورت

چه کسانی کاندید مناسبی برای لایه برداری پوست با استفاده از میکرودرم می باشند؟

با توجه به مطالبی که تا به این قسمت مطالعه کردید احتمالا به این فکر افتاده اید که شما هم برای استفاده از دستگاه های میکرودرم اقدام کنید، اما پیش از این باید بدانید که آیا کاندید مناسبی برای انجام آن هستید یا خیر، به همین جهت باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، از جمله کسانی که می توانند برای استفاده از دستگاه های فوق مراجعه کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 – اشخاصی که در صورت خود خطوط باریکی از چروک دارند.

 – کسانی که بر اثر کهولت سن لک هایی بر روی پوست خود دارند.

 – اشخاصی که بر اثر قرار گرفتن بیش از حد زیر نور خورشید لکه هایی روی صورتشان ایجاد شده است.

 – کسانی که رنگ دانه های نامنظمی روی پوست دارند.

 – افرادی که منافذ پوستشان بسته است.

 – کسانی که روی پوست خود جای زخم جزئی داشته یا بافت پوست آن ها آسیب دیده است.

 – بیمارانی که از لک و آکنه رنج می برند.

چه کسانی نباید از روش های درمانی میکرودرم استفاده کنند؟

از آن جایی که این روش مستقیما از سطح پوست می تراشد در نتیجه محدودیت هایی به همراه دارد که برخی از افراد نمی توانند برای استفاده از آن اقدام کنند، این افراد شامل موارد زیر می باشند.

 – کسانی که روی صورت خود تبخال یا زگیل دارند.

 – کسانی که طی 2 ماه گذشته جراحی روی صورت خود انجام داده اند.

 – اشخاصی که زخم های عمیقی روی پوست خود دارند و یا دچار کلوئیدی فعال، اختلال در سیستم ایمنی و حتی دیابت می باشند.

 – از دیگر کسانی که توصیه می شود نباید برای پاکسازی صورت به روش فوق مراجعه کنند خانم های باردار است زیرا ممکن است روی جنین تاثیر منفی داشته باشند.

 – افرادی که در حین درمان و رادیوتراپی گردن می باشند.

 – علاوه بر موارد گفته شده کسانی که در یک سال گذشته اکوتان مصرف کرده اند یا دچار بیماری پسوریازیس شده اند نباید از این روش برای لایه برداری پوست استفاده کنند.

پاکسازی صورت

هزینه میکرودرم چقدر است؟

هزینه میکرودرم را نمی توان مانند سایر عناطر اطراف ذکر کرد، دلیل آن نوسانات ارزی است اما با این حال می توان گفت که چه مواردی روی هزینه ها تاثیر مستقیم دارند، مهم ترین آن ها را در ادامه شرح داده ایم.

نوع دستگاه مورد استفاده

همانطور که گفتیم برای پاکسازی صورت از 2 نوع دستگاه مختلف می توان استفاده کرد که هر یک به شیوه ی خاصی باعث پاکسازی صورت می شوند از این موضوع می توان نتیجه گرفت که هزینه های هر یک با دیگری تفاوت دارد.

تعداد جلسات

زمانی که شما برای پاکسازی صورت اقدام می کنید، پزشک صورت شما را مورد معاینه قرار می دهد و تعداد جلساتی که باید تحت درمان قرار بگیرید را مشخص می کند هر چه پوست آسیب بیشتری دیده باشد به تعداد جلسات بیشتری نیز نیاز دارد، در نتیجه می توان گفت تعداد جلسات با هزینه های دریافتی ارتباط مستقیم دارند.

نواحی تحت درمان

اگر دقت کرده باشید در بخشی که مزیت های میکرودرم پوست را ذکر کردیم گفتیم که می تواند نواحی تیره را از بین ببرد به همین جهت می توان برای سایر نقاط بدن نیز از آن استفاده کرد، هر چه نواحی تحت درمان بیشتر باشد تعداد جلسات بیشتر می شود در نتیجه هزینه ها نیز بالا می رود.

دستمزد متخصص

دستمزد متخصص بر اساس مهارت آن مشخص می شود، پزشکانی که مهارت و تجربه ی بیشتری دارند معمولا دستمزد بیشتری نیز از بیمار دریافت می کنند، لازم به ذکر است که پیش از انجام میکرودرم پوست از پزشک بخواهید نمونه کارهای خود را به شما نشان دهد.

هزینه ویزیت

هزینه ویزیت نیز از دیگر مواردیست که می تواند موثر بر هزینه های پاکسازی صورت باشد، معمولا هر چه میزان مهارت پزشک بیشتر باشد هزینه هایی که از او بابت ویزیت دریافت می شود بیشتر خواهد شد.

آیا پاکسازی صورت با استفاده از میکرودرم با درد همراه است؟

این روش های درمانی که برای پاکسازی صورت به کار برده می شوند بدون استفاده از هیچگونه وسیله ی تیزی انجام می شود به همین جهت هیچ دردی در حین انجام کار احساس نمی شود، اما ممکن است شخص کمی احساس سوزش روی سطح پوست خود داشته باشد. شاید یکی از دلایلی که باعث شده این روش به محبوبیت خاصی برسد همین موضوع باشد تا جایی که افرادی با پوست های حساس نیز با خاطری آسوده برای پاکسازی پوست خود از روش مذکور استفاده می کنند.

پاکسازی صورت

قبل و بعد از پاکسازی صورت به روش میکرودرم چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

هر یک از عمل های زیبایی برای این که به نتیجه ی بهتری برسند نیازمند رعایت یکسری اصول می باشند، میکرودرم صورت نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد، از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 – توصیه می شود 2 روز قبل و 3 روز بعد از پاکسازی از کرم های لایه بردار استفاده نکنید.

 – پس از انجام آن بهتر است هر سه ساعت یک بار از کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب با پوست خود استفاده کنید.

 – توصیه می شود تا 24 ساعت پس از درمان به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید.

 – 3 تا 4 روز بعد از درمان به هیچ عنوان از دکلره زدن، اصلاح، شمع، وکس و… استفاده نکنید.

 – در صورتی که آقایان برای پاکسازی صورت اقدام می کنند باید حداقل تا 4 روز از اصلاح صورت خود پرهیز کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.