وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

عمل زیبایی واژن

مهم ترین دلایلی که خانم ها برای جراحی زیباسازی واژن اقدام می کنند به قرار ذیل است:

 – احساس درد شدید در زمان مقاربت جنسی

 – اصلاح عدم تقارن ظاهری لابیاها

 – عدم تحریک کلیتوریس به دلیل پوست اضافه ای که بر روی کلاهک آن قرار گرفته است

 – ناراحتی در زمان پوشیدن لباس های چسبان مانند شلوارهای جین

 – ایجاد درد و نارحتی برای برخی فعالیت ها ورزشی مانند دو چرخه سواری

 – برخورداری از ظاهری زیبا و تمیز

  

جراحی زیباسازی واژن با چه روش هایی انجام می شود؟

برای انجام این جراحی زیبایی روش های مختلفی وجود دارد که تنها در نوع و شیوه انجام جراحی با هم فرق دارند و لیکن همگی آن ها هدف یکسانی دارند، اما به طور معمول امروزه پزشکان در سراسر دنیا از دو روش برای انجام جراحی زیبایی واژن استفاده می کنند زیرا از نظر آن ها این دو روش خطرات و عوارض کمتری برای بیمار دارد و از طرفی مراقبت های بعد از جراحی نیز راحت تر می باشد و روند بهبودی سریعتر پیش می رود، در ادامه به بررسی این دو روش می پردازیم:

 – عمل جراحی زیبایی واژن به شکل تریم (Trim)

 – عمل جراحی زیبایی به شکل ویدج (wedge)

بررسی روش trim

این روش در مقایسه با روش ویدج سریعتر بوده و بیمار زودتر بهبود پیدا می کند، در روش trim لبه های لابیار مینور را برش زده سپس با استفاده از نخ بخیه جذبی لبه های واژن را می دوزند، این روش به دلیل اینکه در مقایسه با روش ویدج دارای خطرات و عوارش بیشتری است کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش جراحی زیبایی trim  این امکان وجود دارد که بعد از بهبودی جای زخم و بریدگی بر روی لبه های واژن از بین نرود، همچنین این روش جراحی نیازمند دقت و سرعت المعل بالایی است از این رو پزشک می بایست دارای مهارت و تجربه لازم برای انجام این جراحی زیبایی باشد، اگر پزشک در زمان جراحی دقت و مهارت کافی نداشته باشد ممکن است لابیار مینور بیش از حد لازم برش خورده و بیمار از نتیجه جراحی رضایت نداشته باشد لذا معمولا بیماران و پزشکان روش ویدج را برای جرای زیباسازی واژن انتخاب می کنند.

بررسی روش wedge

در این این روش جراحی برخلاف روش trim، پزشک دقت عمل بیشتری داشته و معمولا نتیجه جراحی نیز بهتر و مورد رضایت بیمار است، روش انجام جراحی wedge به این صورت است که پزشک ابتدا لبه های واژن را مورد بررسی قرار می دهد و مرزهای برش را از قبل مشخص می کند سپس با استفاده از تیغ جراحی و یا لیزر نواحی اضافه را به صورت V لاتین برش می زند. ویژگی بارز روش wedge حفظ ظاهر طبیعی لبه های واژن است و بعد از بهبودی به ندرت ممکن است جای زخم بر جای بماند، امروزه با توجه به پیشرفت علم و استفاده از دستگاه لیزر برای این منظور، موجب می شود که جای زخم سریعتر بهبود پیدا کند.

لیزر موهای صورت

جراحی زیبایی واژن چه مزایایی دارد؟

این که شما از کدام روش جراحی زیبایی استفاده می کنید هیچ فرقی ندارد بهر حال براساس نتایج به دست آمده از این جراحی، خانم هایی که این روش جراحی را برای حل مشکلات فیزیکی و جنسی خود را انتحاب کرده اند، توانسته اند تاثیرات مثبت آن را در زندگی خود مشاهده کنند، جراحی زیباسازی واژن در زمره عمل های جوانسازی واژن قرار دارد که بیمار بعد از انجام آن شاهد تغییر سایز و بهبود شکل ظاهری واژن خود می شود.

در حالت کلی مزایای جراحی زیبایی واژن شامل موارد ذیل است:

 – زیبایی ظاهری واژن که موحب افزایش اعتماد به نفس می شود.

 – کمتر شدن میزان برجستگی در زمان پوشیدن لباس های چسبان

 – بهبود یافتن کیفیت روابط جنسی

 – اصلاح عدم تقارن لابیای داخلی و بیرونی که یکی از مهم ترین مشکلات خانم ها می باشد.

 – از بین رفت احساس درد در لبه هلی واژن به دلیل سایش در زمان انجام برخی فعالیت های ورزشی مانند دوچرخه سواری

 – تحریک پذیری بیشتر کلیتوریس

 – آسانی و راحتی در رعایت امور بهداشتی واژن

 – از بین رفتن مشکلات ناشی از تحریک مزمن

عمل زیبایی واژن به چند جلسه ویزیت نیاز دارد؟

جراحی زیبایی واژن در طی یک جلسه انجام می شود مدت زمانی که این جراحی ممکن است به طول بیانجامد یک ساعت است که این زمان برای یک جراحی پلاستیک زمان کوتاهی به شمار می آید، البته لازم به ذکر است که این زمان به نوع روشی که پزشک برای جراحی در نظر گرفته است نیز بستگی دارد به عنوان مثال اگر پزشک برای جراحی از دستگاه لیزر استفاده کند مدت زمان جراحی کمتر می شود و نهایتا حدود 20 الی 30 دقیقه طول می کشد.

بعد از اتمام جلسه جراحی براساس تشخیص پزشک ممکن است 3 الی 5 جلسه نیاز باشد که به مطب پزشک برای انجام معاینات بعد از جراحی مراجعه کنید. در طی این جلسات پزشک توصیه های لازم برای مراقبت های بعد از جراحی به منظور بهبودی سریعتر را به شما ارائه می دهد. اولین جلسه مراجعه بعد از جراحی معمولا 7 روز بعد می باشد که پزشک در طی این جلسه شرایط واژن و بخیه را با دقت معاینه می کند.

یک ماه بعد از جراحی نیز پزشک بعد از معاینه نتیجه نهایی را اعلام کرده و توصیه های لازم را به بیمار می کند.

آیا سن مجاز برای عمل زیبایی واژن را می دانید؟

انجام این عمل زیبایی برای تمامی خانم ها  مجاز می باشد ولیکن با توجه به بررسی های به عمل آمده در مورد این جراحی زیبایی سن مناسب برای انجام آن از 20 سالگی الی 50 سالگی است، دختران جوان کمتر از 20 سال از آنجا که هنوز تحت تاثیر هورمون های بلوغ قرار دارند و اندام جنسی آن ها در حال تغییر است بهتر است انجام این جراحی را به بعد از 20 سالگی موکول کنند.

همچنین پزشکان توصیه می کنند که زنان بالای 50 سال نیز این جراحی را انجام ندهند زیرا این افراد به دلیل افزایش سن روند بهبود زخم در بدن آن ها طولانی بوده و ممکن است با مشکلات زیادی بر اثر این جراحی مواجه شوند.

عمل زیبایی واژن

مراقبت های قبل از عمل زیبایی واژن به چه صورت است؟

قبل از عمل زیبایی واژن فرد می بایست به پزشک جراح زنان مراجعه کرده و اقدامات ذیل را انجام دهد:

اگر در زمره افرادی هستید که به بیماری هایی مانند تیرویید- تبخال و یا زگیل تناسلی مبتلا شده اید می بایست ابتدا این بیماری ها در مان کرده،  سپس بعد از بهبودی برای عمل زیبایی واژن اقدام کنید، همچنین در صورتی که به هرگونه بیماری پوستی مبتلا هستید و یا این که داروی خاصی را مصرف می کنید حتما پزشک خود را مطلع سازید.

معاینه

تمامی خانم هایی که قصد انجام عمل زیبایی واژن را دارند ابتدا توسط پزشک معاینه می شود، ممکن است پزشک در زمان معاینه تست پاپ اسمیر را نیز برای بیمار انجام دهد. در جلسه معاینه در صورتی که هیچگونه مشکل و یا به بیماری ناحیه تناسلی مبتلا نباشید پزشک طرح کلی جراحی را برنامه ریزی می کند.

انجام آزمایشات

بیمار می بایست قبل از جراحی برخی آزمایشات که پزشک برای وی تجویز می کند را انجام دهد و جواب آن را در روز جراحی به همراه داشته باشد حتی اگر عمل زیبایی واژن را با لیزر نیز انجام دهید انجام این آزمایشات ضروری می باشد، این آزمایش ها شامل موراد ذیل می شود:

 – آزمایش کامل خون

 – آزمایشات انعقادی

 – برای افراد بالای چهل سال نوار قلب

 – تست کلیه

 – تست دیابت

 – آزمایش فشار خون

 – اقدامات دارویی

می بایست در صورت مصرف هر گونه دارویی آن را به پزشکتان اطلاع دهید و همچنین در صورت مصرف برخی داروها مانند آسپرین- داروهای ضد التهاب- ویتامین e و چای سبز آن را قطع کنید زیرا مصرف این داروها موجب افزایش خونریزی می شود.

مصرف دخانیات

در صورت مصرف دخانیات اعم از مشروبات الکی و یا سیگار می بایست از یک هفته قبل از انجام عمل مصرف آن را کاملا قطع کنید و تا یک ماه بعد از جراحی نیز از مصرف آن خودداری کنید. زیرا دخانیات موجب می شود که روند بهبودی زخم مدت زمان بیشتری طول بکشد.

رابطه جنسی

از شب قبل از جراحی از داشتن رابطه جنسی خودداری کنید.

استحمام و رعایت بهداشت

حتما باید قبل از جراحی دوش بگیرید ولیکن بهتر است شیو کردن ناحیه تناسلی را 3 روز قبل از جراحی انجام دهید، به هیچ عنوان نباید شب قبل از جراحی شیو کردن صورت بگیرد زیرا موجب ایجاد عفونت و بیشتر شدن لود باکتری ها می شود.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی واژن چگونه است؟

روند بهبودی بعد از این جراحی بسیار سریع می باشد در ادامه به صورت مختصر نکاتی را که بیمار بعد از این جراحی باید رعایت کند را اعلام می کنیم:

 – بیمار در سه روز ابتدایی در ناحیه جراحی احساس درد و تورم دارد که این امر کاملا طبیعی می باشد، پزشک برای این منظور قرص مسکن مانند ایبوپروفن را برای بیمار تجویز می کند.

 – بهتر است بیمار به منظور تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی در روز اول بعد از عمل از کمپرس یخ استفاده کند.

 – از پوشیدن لباس های تنگ و چسبیده تا زمانی که به صورت کامل بهبود پیدا نکرده اید خودداری کنید.

 – بیمار بعد از گذشت 3 الی 5 روز می تواند فعالیت های روزانه خود را از سرگرفته و به سرکار برگردد.

 – بیمار می تواند بعد از جراحی دوش سرپایی بگیرد البته توجه داشته باشید از مالش نواحی جراحی خودداری کنید.

 – از رفتن به استخر- حمام های طولانی- و یا نشستن در وان آب گرم تا زمانی که بهبودی کامل را به دست نیاورده اید خودداری کنید.

 – در سه روز ابتدایی جراحی بیشترین میزان درد و تورم را دارید پس از آن رفته رفته میزان درد کاهش پیدا می کند.

 – از مصرف مواد غذایی پرچرب و پر نمک خودداری کنید زیرا موجب افزایش تورم می شود، پزشکان توصیه می کنند که در این دوران مواد غذایی فیبردار مانند انجیر مصرف شود زیرا در کاهش تورم بعد از جراحی بسیار تاثیرگذار است.

 – تا بهبودی کامل از انجام فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید.

 – فعالیت های جنسی را بعد از پایان هفته چهارم می توانید از سر بگیرید البته اغلب خانم ها برای ممانعت از باز شدن زخم مدت 6 الی 8 هفته صبر می کنند، بهتر است تا زمان بهبودی کامل برای شروع مقاربت جنسی صبر کنید زیرا ممکن است محبور شوید دوره بهبودی جدید را مجددا طی کنید،.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید زمان و روند بهودی در افراد مختلف با هم فرق دارد از این رو ممکن توصیه های پزشک از بیماری با بیمار دیگر نیز با هم تفاوت داشته باشد، لذا بهتر است علاوه بر توصیه های عمومی فوق الذکر به توصیه های پزشک معالجتان به منظور تسریع روند بهبودی و جلوگیری از خطرات و عوارض ناشی از جراحی عمل کنید.

عمل زیبایی واژن

عمل لابیاپلاستی برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟

از انجا که این نوع جراحی در زمره عمل های زیبایی به شمار می آید لذا برای تمامی خانم ها مناسب بوده و جز در مواردی خاص هیچگونه منعی ندارد، پزشکان در برخی شرایط انجام عمل زیبایی را به بیماران توصیه نمی کنند. افرادی که نباید عمل زیبایی واژن انجام دهند به قرار ذیل است:

 – زنان باردار: دوران بارداری به هیج عنوان زمان مناسبی برای انجام این جراحی نیست، از آنجا که در این جراحی به منظور کاهش درد از بی حسی موضعی استفاده می شود لذا ممکن است برای جنین عوارضی به همراه داشته باشد. همچنین در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است لابیاها بزرگتر و متورم شوند که این حالت موقتی بوده و بعد از زایمان از بین می رود، البته در برخی از خانم ها ممکن است زایمان موجب شود شکل ظاهری لابیای آن ها تغییر کند و در زمان زایمان نیز لابیاها دچار کشیدگی شوند لذا بهتر است خانم هایی که قصد انجام این جراحی زیبایی را دارند و در دوران بارداری هستند انجام ان را به دو ماه بعد از زایمان موکول کنند.

 – خانم هایی که مبتلا به زگیل و تبخال تناسلی شده اند: به افرادی که به زگیل تناسلی مبتلا شده اند توصیه می شود که از انجام عمل زیبایی واژن خودداری کنند زیرا که این جراحی می تواند موجب تکثیر و زیاد شدن زگیل و یا تبخال های تناسلی شود.

 – دختران کمتر از سن 20 سال: این دسته از خانم ها به دلیل این که هنوز در مرحله بلوغ جنسی قرار دارند و براساس نظر پزشکان رشد لابیاها نیز تا 20 سالگی ادامه دارد، لذا بهتر است دختران زیر 20 سال از انجام این جراحی زیبایی خودداری کنند.

 – زنان بالای 50 سال: با افزایش سن، ممکن است زخم و جراحاتی که در بدن ایجاد می شود با سرعت کمتری بهبود پیدا کنند از این رو انجام جراحی زیبایی واژن برای زنان بالای 50 سال به منظور پیشگیری از عفونت های ناشی از این جراحی ممنوع می باشد.

 – خانم های که عفونت و زخم های درون واژنی مبتلا شده اند: اگر به عفونت و یا زخم های درون واژنی مبتلا شده اید و تمایل دارید جراحی زیبایی واژن را انجام می دهید لازم است که ابتدا برای درمان عفونت و بیماری های داخلی اقدام کنید و بعد از بهبودی و تایید پزشک معالجتان برای این جراحی زیبایی اقدام نمایید.

هزینه عمل زیبایی واژن چقدر است؟

روند و روش انجام این جراحی زیبای در افراد مختلف با هم فرق دارد از این رو نمی توان هزینه ثابتی را برای آن در نظر گرفت و اعلام کرد، برای کسب اطلاعات در خصوص قیمت دقیق عمل زیبایی واژن بهتر است که به پزشک مراجعه کنید زیرا پزشک هزینه جراحی را بعد از معاینه بیمار تعیین می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.