وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

معرفی انواع شیشه ساعت مچی

در این مقاله قصد داریم به بررسی شیشه های ساعت مچی بپردازیم . اولین چیزی که هنگام دیدن ساعت مچی به چشم میاید شیشه ی ان است در ادامه به سوالاتی که ممکن است برای شما عزیزان درباره شیشه ساعت مچی، انواع ان و نقاط مثبت انها وجود داشته باشد پاسخ خواهیم داد.

  

شیشه ساعت ها:

شیشه ساعت ها یک پوشاننده و محافظ برای انها در برابر اب و خاک و... است . واضح است که ساعت ها دارای رنگ ، طرح و مدل های مختلفی هستند و شیشه ی ان ها نیز دارای طرح و انواع متنوعی است که هر کدام از ان ها کاربرد های متفاوت دارند . شیشه ی ساعت های مچی علاوه بر اینکه از ساعت محافظت میکند باعث میشود ساعت دارای زیبایی بیشتری شود . اکنون ممکن است در ذهن شما سوال ایجاد شود که بهتر است از چه نوع شیشه ای استفاده کنیم ؟ با ما همراه باشید که در ادامه شما را با انواع شیشه های ساعت مچی اشنا کنیم.
 

انواع شیشه ساعت های مچی و ویژگی های آن:

بسیاری از افراد در هنگام خریدن ساعت های مچی به شیشه های انها دقت نمیکنند ولی یکی از عوامل خیلی مهم که در هنگام خریدن  ساعت ها باید به ان توجه کرد نوع و جنس شیشه ها است چونکه شیشه های ساعت مچی مردانه و یا زنانه بر روی زیبایی، کیفت و ظاهر ساعت ها اثر فراوانی دارند در ادامه  انواع شیشه های ساعت مچی را برای شما معرفی میکنیم :
 
سه نوع شیشه { کریستال} برای ساعت های مچی وجود دارد که عبارتند از: شیشه {کریستال} اکریلیک، شیشه { کریستال} معدنی، شیشه { کریستال } یاقوت که هریک از انها را برای شما توضیح میدهیم.
معرفی انواع شیشه ساعت مچی
 

شیشه { کریستال} اکریلیک:

شیشه { کریستال} اکریلیک دارای اسم های مختلفی مانند: 
 
Perspex ، Plexiglass ، Hesalite است  و در حقیقت یک نوع از پلاستیک به اسم  "پلی متیل متاکریلات" است . این نوع از شیشه های ساعت مچی  از ارزان ترین نوعه شیشه ها برای ساعت ها است  و بر روی ساعت هایی که قیمتی ارزان دارند و اصل  نیستند قرار دارند اما تعداد زیادی از مردم شکل ظاهری شیشه های اکریلیک را پسند میکنند و عده  ای دیگر تصور دارند که شیشه های اکریلیک ارزان و بی کیفیت هستند ولی درواقع این شیشه های اکریلیک از لحاظ قیمت بسیار به صرفه هستند.باید این موضوع را به خاطر داشت که این شیشه های ساعت مچی زنانه یا مردانه نرم و حساس هستند و به راحتی روی ان ها خراش ایجاد میشود و بسیار اسیب  پذیر هستند اما نرم بودن و انعطاف پذیر بودن شیشه های اکریلیک سبب شده  است که در برابر ضربه  مقاومت داشته باشند‌ و احتمال شکستن این نوع از شیشه های ساعت مچی بسیار کمتر است  و اغلب این نوع  شیشه برای ساعت های ورزشی و اسپرت مورد استفاده  قرار میگیرد. 
 

مزایای استفاده از شیشه  { کریستال } اکریلیک  بر روی ساعت های مچی:

• به دلیل ارزان تر بودن قیمت ان در صورت خراش گرفتن یا اسیب دیدن با پرداخت پول کمی میتوانید ان را عوض کنید .
• به دلیل نرم بودن شیشه در مقابل ضربه ها مقاوم است.
 
 

شیشه { کریستال} معدنی:

از دیگر اسم های شیشه {کریستال} معدنی،  شیشه{کریستال} مینرال و شیشه{ کریستال} Hardlex را نیز میتوان نام برد . این نوع شیشه یا کریستال در بین همه نوع های دیگر از شیشه های ساعت مچی زنانه و ساعت مچی مردانه با قدمتی بالای صد سال بر روی صفحه ساعت های مچی مورد استفاده قرار میگیرد.این شیشه ها  کیفیت خوبی دارند، تقریبا شفاف هستن و قیمت ارزانی دارند که این امر سبب شده است بسیاری از برند ها این نوع از شیشه ها را بر روی ساعت های مچی قرار دهند. کریستال معدنی دارای ساختاری بسیار ساده میباشد که تولید کردن ان کار اسانی است . یک نکته مهم در رابطه با کریستال های مینرال این است که به راحتی روی ان ها خط و خراش ایجاد میشود و در این نوع شیشه ها پاک کردن این خراش هآ ممکن نیست ولی بر روی شیشه های معدنی در مقایسه با شیشه های اکریلیک خط و خراش کمتری ایجاد میشود.
 
 

مزایای استفاده از شیشه {کریستال} معدنی بر روی ساعت های مچی:

• نسبت به شیشه های یاقوت قیمت ارزان تری دارند.
• نسبت به شیشه های اکریلیک دارای مقاومت بیشتری در برابر خط و خراش هستند.
• در برابر ضرب کاملا مقاومت دارند.
 
معرفی انواع شیشه ساعت مچی

شیشه { کریستال} یاقوت SAPPHIRE :

استفاده از شیشه { کریستال} یاقوت همواره اولین انتخاب برای ساعت های گران قیمت، لوکس ، اورجینال و اصل  میباشد و دلیل این امر جنس و کیفیت بالای شیشه های یاقوت نسبت به سایر شیشه های ساعت مچی مردانه یا زنانه است . در حقیقت، کریستال های یاقوت سخت ترین و محکم ترین نوع از شیشه های ساعت مچی است . کریستال های یاقوت دو نوع دارند: طبیعی، مصنوعی .ولی در حقیقت اکثر شیشه های یاقوتی که بر روی ساعت های مچی قرار دارند از نوع شیشه های یاقوت مصنوعی ( دست ساز بشر) است . از لحاظ فنی جنس شیشه های یاقوت مثل شیشه های اکریلیک "شیشه ای " نیست و از اکسید کردن آلومینیومی که بلور شده و شفاف است واکثرا در آزمایشگاه ها تولید میگردد، ساخته میشود.  صفحه ی ساعت هایی که با شیشه { کریستال} یاقوت ساخته شده است با هیچ وسیله ای روی ان خط و خراش ایجاد نمیشود و تنها جیزی که میتواند روی ان خط و خراش ایجاد کند یک تیکه  الماس است . افرادی  که کیفیت ساعت های مچی خود برایشان بسیار مهم است از این ویژگی شیشه های یاقوت که خراش روی ان ایجاد نمیشود خیلی استقبال میکنند و این ویژگی برای ان ها جذایت دارد. قیمت شیشه {کریستال } یاقوت نسبت به بقیه ی انواع شیشه های ساعت مچی گران تر است و فقط بر روی ساعت های اورجینال ، اصل ، سطح بالا و گران قیمت از این نوع شیشه استفاده میشود و دلیل گران تر بودن قیمت ان مقاوم بودن در برابرضربه ، خط و خراش  است . 
 

مزایای استفاده از شیشه { کریستال} یاقوت بر روی ساعت های مچی:

• در برابر خط و خراش و ضربه بسیار محکم هستند مقاومت  بالایی دارند.
• بسیار شفاف هستند.

گالری ساعت نقش زمان

این گالری دارای ساعت مچی های متنوع در طرح و رنگ های مختلفی است که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و دارای سایتی مطمئن هست که با خیالی اسوده‌ میتوانید از همه ی مدل های ساعت مچی با انواع شیشه های مختلف دیدن کنید و امکان خرید آسان از سایت نیز برای شما عزیزان فراهم است با خرید از این گالری میتوانید یک ساعت مچی با کیفیت را که دارای بهترین نوع و جنس شیشه است خریداری کنید .

منبع خبر : نقش زمان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.