وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

نحوه درست جابجایی گل و گیاه

یکی از مواردی که معمولا خیلی از افراد هنگام اسباب کشی دغدغه آن را دارند شیوه درست جابه جائی گل و گیاه موجود در خانه می باشد. شاید به جرات بتوان گفت که گل و گیاه تنها موجود زنده داخل یک خانه بوده که جزئی از اسباب آن به حساب می آید که البته این باور کاملا اشتباه می باشد چرا که همانطور که نحوه نگهداری و محافظت از گلهای خانگی با سایر وسایل موجود در آن متفاوت است و نیاز به ظرافت های رفتاری و انسانی دارد در رابطه با جابه جائی آن ها نیز این موضوع صدق خواهد کرد.برای هرچه بهتر جابجایی گیاهان خود میتوانید از نیرو های متخصص ایزی پک که جزو بهترین نیرهای اتوبار در تهران نیز هستند استفاده کنید.

  

زمان صحیح جابجایی گل و گیاه

اولین نیاز گیاه آبیاری به موقع واستفاده از نور آفتاب می باشد ، پس برای اینکه در این رابطه مشکلی پیش نیاید پیشنهاد می کنیم یک روز قبل از شروع جابه جائی تان گیاهان داخل خانه را سیرآب کرده و یک محل مناسب برای قرار گرفتن تا زمان جابه جایی برای آن ها محیا سازید

.معمولا بهترین گزینه برای جابه جایی گل و گیاه داخل منزل در زمان اسباب کشی یک روز قبل یا بعد از اسباب کشی می باشد. اجازه بدهید کمی بیشتر در این باره توضیح دهیم .

فرض کنید شما برای پس فردا صبح تصمیم به جابه جائی کلیه وسایل داخل منزل تان را دارید ، شما می توانید قبل از شروع اسباب کشی یعنی فردا زمانی که حجم کارهای تان کمی سبک تر بود کار انتقال گلدان ها به منزل جدید را انجام دهید و آن ها را در جای مناسب و دور از دسترس و رفت و آمد کارگران و سایرین  قرار دهید و یا باید بعد از انتقال سایر اثاثیه به منزل جدید به سراغ گلدان های تان رفته و اقدام به انتقال آن ها به خانه جدید نمائید.

حال که زمان مناسب برای جابه جائی گل و گیاه را متوجه شدید باید به سراغ چگونگی جابه جائی گلدان ها به منزل جدید برویم .

به دلیل تنوع ظاهری و ابعادی گیاهان خانگی نمی توان برای همه آن ها نسخه واحدی پیچید اما اگر کلیات موضوع را متوجه شوید می توانید به راحتی تشخیص دهید که برای فلان گل یا گلدان باید چه اقدامی انجام داده تا بدون کمترین آسیبی به منزل جدیدتان انتقال پیدا کند.

حمل و نقل گل و گیاه

گلدان های بزرگ را چگونه جابجا کنیم؟

معمولا گلهای خانگی در دو اندازه کوچک و بزرگ وجود دارند . گلهای کوچک که معمولا داخل گلدان های کوچک نیز قرار می گیرند می بایست برای جابه جایی داخل جعبه و کارتن با ابعاد مناسب قرار بگیرند .سعی کنید کارتن یا جعبه ای که برای این موضوع انتخاب میکنید نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک و ضمناً ارتفاع آن نیز خیلی بلند نباشد ، مورد بعدی اینکه داخل کارتن گلدان ها را روی هم قرار ندهید و صرفاً آن ها را به صورت ردیفی کف کارتن کنار هم قرار دهید .

معمولا بهترین گزینه برای جابه جائی این گونه گلدان ها که ابعاد کوچکی دارند انتقال با خودروی سواری می باشد ولی اگر تعداد گلدان هایتان زیاد است و یا روی خودروی سواری تان حساس هستید می توانید برای انتقال آنها یک وانت کرایه کنید و آن ها را به صورت مجزا و جدا از سایر وسایل داخل منزل جابه جا نمائید.

اما درباره گلدان های بزرگ باید بگوئیم مشکلات این گونه گیاهان در جابه جایی قدری بیشتر بوده و پیشنهاد می کنیم در جابه جایی آن ها حتما از کمک یکی از دوستان یا خانواده و یا کارگران حمل استفاده نمائید.

گل و گیاهان بزرگ معمولا یکی از مشکلاتی که در حین جابه جائی دارند پراکندگی شاخه ها و یا بلند بودن برگ های آن ها می باشد پس قبل از هر اقدامی ابتدا با یک نخ سعی کنید شاخه های افشان و یا برگ های بلند را به دور ساقه گیاه جمع کنید و آن را ثابت نگهدارید ، البته بسته به بلندی و کوتاهی گیاه تعداد این نخ ها اضافه و کم خواهد شد . موضوع دوم فیکس کردن ساقه داخل خاک گلدان می باشد ، شما می توانید یک تکه چوب صاف را کنار ساقه گیاه قرار داده و آن را داخل خاک گلدان فرو کنید و توسط یک نخ آن دو را به هم محکم نمائید این کار باعث می شود گیاه داخل خاک ثابت بماند و هنگامی که آن را جابه جا میکنید دغدغه بیرون آمدن ریشه گیاه از داخل خاک را نداشته باشید. در نظر داشت باشی که گلدان های کوچک را در زمان جابجایی در کارتن اسباب کشی مناسبی قرار دهید.

موضوع آخر چگونگی حمل گلدان ها یا گلهای بزرگ داخل منزل می باشد . در بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای جابه جائی و حمل گلدان های کوچک ایده آل ترین وسیله خودرو سواری میب اشد ولی در رابطه با گل و گیاهان بزرگ این موضوع صادق نبوده و شما می بایست حتما با وانت آن ها را جابه جا نمائید و نکته آخر اینکه سعی کنید وانتی که برای این موضوع تهیه می کنید مسقف باشد تا باد باعث شکستگی شاخه ها و یا ساقه گل نشود.

حمل و نقل گل در اثاث کشی

کلام آخر

شرکت ایزی پک دارای خدمات متنوعی می باشد که میتواند دغدغه شما عزیزان را در انجام هر چه بهتر اسباب کشی تان برطرف  نماید. شما میتوانید با تماس با شماره های 200-22730100 از کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره دریافت نمائید.

منبع : ایزی پک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.