وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

معرفی انواع ساعت مچی سیکو SEIKO

مقدمه ای برای ساعت مچی سیکو SEIKO

ساعت مچی سیکو یکی از برندهای معروف در حوزه ساعت می باشد که کمپانی این شرکت در کشور ژاپن مستقر است. در ابتدای کار برند سیکو فعالیت خود را با یک فروشگاه کوچک شروع کرد و به علت کیفیت بالای محصولاتش توانست به سرعت معروف شود. جهت اطلاع از این برند معروف و برند های دیگر می توانید وب سایت گالری نقش زمان را مشاهده و جهت خرید آنلاین آن نیز به راحتی اقدام کنید. در این مقاله نکات مفیدی درباره ساعت مچی سیکو ، تاریخچه آن، برخی از مد های آن و … را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

 

ساعت مچی سیکو SEIKO

تاریخچه ساعت مچی سیکو:

کمپانی ژاپنی ساعت سیکو SEIKO برای اولین بار و در سال 1881 با محوریت یک فروشگاه کار خود را شروع کرد و روز به روز با تولید محصولات با کیفیت توانست به معروفیت بالایی برسد تا این که به یک صنعت بزرگ ساعت سازی در ژاپن تبدیل شد. در واقع فعالیت این برند توسط فردی به نام "کینتارو هاتوری" که یک جوان 22 ساله بود شروع شد که این کمپانی در دهه اول فعالیت خود، کار تعمیر و فروش ساعت انجام می داد اما سپس در سال 1892 تبدیل به یک کارخانه ساعت سازی در شهر سیکوشا شد که تولید ساعت های مختلف مانند ساعت دیواری و جیبی در آن انجام می شد. برند ساعت سیکو در سال 1913 اولین ساعت مچی خود را وارد بازار کرد که نام آن را "لورل" نامید و سرانجام در سال 1923 به صورت رسمی این برند شروع به فعالیت در زمینه تولید ساعت مچی کرد و برند سیکو ایجاد شد. فعالیت این برند به بیش از یک قرن می رسد و همچنان جزو معروف ترین برندهای در بازار است.

برخی از مدل های ساعت مچی سیکو SEIKO

مجموعه "پراسپکس"

در سال 1965 اولین ساعت غواصی سیکو وارد بازار شد که البته این کار به پیشنهاد یکی از غواصان مشهور آن زمان بود. ساعت سیکو نیز در این زمینه بعد از تلاش های زیاد موفق شد تا این مدل ساعت را طراحی کند. این مدل ساعت مچی سیکو قادر است تا در عمق 600 متری آب نیز دوام بیاور و قاب این ساعت تیتانیومی، ضد زنگ، بادوام، مقاوم در برابر نفوذ هوا، مقاوم در برابر ضربه و … می باشد. این ساعت مچی مردانه مخصوص غواصان حرفه ای است و افراد عادی از آن استفاده زیادی نمی کنند.

ساعت مچی سیکو SEIKO

مجموعه "استرون"

می توان گفت که مدل "استرون" هوشمند ترین نوع ساعتی است که برند سیکو SEIKO تا به حال ساخته است. این ساعت همچنین اولین ساعت خورشیدی مجهز به GPS در جهان به شمار می آید که نیاز به تعویض باتری ندارند که به راحتی می توان آن را با توجه به منطقه زمانی که در آن هستید تنظیم کنید. لازم به ذکر است که این ساعت بیش از 40 منطقه زمانی را نیز تشخیص می دهد.

ساعت مچی سیکو SEIKO

مدل "گرند"

 این مدل ساعت مچی سیکو SEIKO یکی از لوکس ترین و در عین حال گران ترین نوع های ساعت در این کمپانی است که قیمت آن چندین هزار دلار می باشد. البته گفتنی است که از جدیدترین ابزارهای روز جهت ساخت این ساعت استفاده شده است. این ساعت ها توسط متخصص ترین افراد موجود در این صنعت ساخته شده اند و از این مدل به عنوان "ساعت‌‌هایی برای یک عمر" نیز یاد می شود. مدل اسپرینگ درایو اسنو فلیک SBGA211 یکی از مدل های معروف این مجموعه می باشد.

ساعت مچی سیکو SEIKO

مجموعه "پنج"

 یکی از محبوب ترین مدل های ساعت مچی سیکو، مدل 5 می باشد که نظرات مثبت بسیار از مشتری ها را دریافت کرده است. قیمت مجموعه 5 ارزان است و می توان با مبلغی کمتر از 100 دلار این نوع ساعت با کیفیت را تهیه کرد. یکی از نمونه های خوب این مجموعه، "هادینکی" نام دارد که قیمت آن چیزی بین 70 تا 80 دلارمی باشد که البته در مقایسه با قیمت پایین آن، عملکرد و کیفیت بسیار بالایی دارد. طرح این ساعت براق و کلاسیک می باشد و دارای ویژگی های بسیار خوبی می باشد از جمله: 1- قاب و بند با دوام 2- تاج فرو رفته در ساعت 3- حرکت اتوماتیک 4- مقاوم در برابر آب 5- نشانگر روز و تاریخ در یک پنجره جداگانه.

ساعت مچی سیکو

مجموعه "سولار"

 این نوع ساعت مچی با انرژی خورشیدی کار می کند و دیگر نیازی به تعویض باتری آن نیست. نوع های مختلف و با کیفیتی در این مجموعه وجود دارد مانند ساعت های مجلسی، ساعت های کرنوگراف و … لازم به ذکر است که در این مجموعه ساعت های مجلسی زیبایی برای بانوان نیز وجود دارد که می توان به مدل V115 اشاره کرد که جنس صفحه آن از صدف و دارای 31 عدد کریستال می باشد. به دلیل استفاده این مدل ساعت از نور خورشید، می تواند گزینه خوبی برای دوستداران طبیعت و کوهنوردان باشد.

ساعت مچی سیکو

مجموعه "پریمیر"

در این مجموعه نیز مدل های مختلفی برای آقایان و خانم ها موجود می باشد مانند مدل "کینتیک دایرکت درایو" که در این ساعت از تکنولوژی قدرت گیری از طریق حرکت استفاده شده است. مدل دیگر موجود در این مجموعه، "اسکلتون اتوماتیک" نام دارد که به صورت اختصاصی برای ستاره های تنیس طراحی شده است که دارای صفحه ای مشبک است که نمایانگر راکت تنیس می باشد. همچنین دارای یک پنجره استخوانی است که می توان چرخ تعادل را در آن دید که نشانگر ضربات انحرافی بازیکنان می باشد.

ساعت مچی سیکو

مجموعه "پرسیج"

 این مجموعه شامل مدل های مختلفی از جمله "کاکتیل" می باشد که از بارهای فروش کوکتل الهام گرفته شده است. این مدل دارای یک صفحه با کیفیت و عقربه های برجسته می باشد که نمایانگر صنعت بسیار خوب ساعت سازی در ژاپن می باشد. مدل های این مجموعه دارای قاب 33.8 میلیمتری می باشند.

ساعت مچی سیکو

کلام آخر:

در این مقاله مدل های مختلف ساعت مچی سیکو SEIKO را بررسی کریم و دیدیم که این برند ساعت سازی ژاپنی جزو یکی از بهترین برندهای ساعت سازی در جهان می باشد. شما دوستان عزیز جهت اطلاع از مدل های مختلف ساعت های مچی می توانید آن ها را رد وب سایت گالری نقش زمان مشاهده کنید. همچنین اگر قصد خرید مدل های مختلف ساعت را دارید، می  توانید به بخش های مربوطه در سایت گالری نقش زمان مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.