وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

معرفی موادغذایی مفید برای مو

ریزش مو یکی از دغدغه های تلخ است که ممکن است هر زن یا مردی تجربه اش کند. ریزش مو دلایل مختلفی دارد، مثل: رژیم غذایی نامناسب، تغییر فصل، مشکلات هورمونی و …نوع رژیم غذایی در سلامت موهایمان خیلی موثر است، زیر اما با خوردن وعده های غذایی سالم و غنی می توانیم موادمغذی مورد نیاز مو را تامین کنیم. در این حالت مو سالم می ماند و بخوبی رشد می کند.

در این مقاله قصد داریم مفیدترین موادغذایی برای مو را معرفی کنیم. شما هم اگر از ریزش مو رنج می برید، بهتر است این مواد غذایی را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

  

اسفناج

خوردن اسفناج به همه افراد، بویژه خانم ها بسیار توصیه می شود، زیرا اسفناج بمب آهن است. یکی از دلایل اصلی ریزش مو فقرآهن ست. خانم ها بدلیل تجربه پریودی، بیشتر در معرض کمبود آهن هستند. رنگ تیره برگ های اسفناج دارای اسیدهای چرب امگا سه، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن است. تمام این مواد مغذی می تواند به لطافت و زیبایی بیشتر موهای شما کمک کند.

تخم آفتاب گردان

سویا سرشار از اسید پانتوتنیک است که جریان خون را در سر افزایش می دهد. این افزایش جریان خون به رشد بیشتر و بهتر مو بسیار کمک می کند، همچنین این دانه ها غنی از ویتامین هستند.

سالمون

بدن ما قادر به ساخت اسیدهای چرب امگا3 نیست. در حالی که این اسید چرب در بهبود بیماری، تناسب اندام و افزایش رشد مو نقش دارد.اگر در بدنتان التهاب دارید و همین موضوع باعث ریزش مویتان شده، می توانید از ماهی سالمون یا دیگر ماهی ها آب های سر مثل ساردین و خال مصرف کنید. این ماهی ها سرشار از امگا3 هستند که به پرپشت شدن موهایتان خیلی کمک می کند.

چغندر قرمز

ریشه چفندر قرمز دارای نیترات است که بعد از تجزیه شدن در بدن باعث می شود گردش خون بهبود پیدا کند. این موضوع امکان دارد در رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول مو، نقش داشته باشد.

موادغذایی مفید برای مو

جو دوسر

جو دو سر یکی از فیبرهای محلول است که سرشار از بتاگلوکن است. دیابت یکی از عوامل مهم در ریزش مو است، دلیل این موضوع غلظت بالای فیبر است. جو دو سر را بصورت بلغور آماده کنید که در بهتر شدن حساسیت انسولین بدن موثر است.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از موادغذایی ساده و در دسترس است که دارای نوعی ویتامین بنام بیوتین است. بیوتین در بهبود رشد مو و ناخن عالی عمل می کند. اگر این ویتامین به اندازه کافی در بدن نباشد، ریزش مو اتفاق می افتد. علاوه بر تخم مرغ، بادام، میوه آووکادو و ماهی قزل آلا سرشار از بیوتین هستند.

عدس

عدس دارای مقدار زیادی پروتئین، روی، بیوتین و فولیک اسید است. وجود فولیک اسید برای تولید گلبول های قرمز ضروری است. همانطور که پیش تر گفتیم فقر آهن باعث ریزش مو می شود که با وجود تولید گلبول های قرمز این اتفاق رخ نخواهد داد.

جگر

مصرف جگر برای خانم ها ضروری است، زیرا سرشار از آهن است. علاوه بر جگر موادغذایی چون اسفناج، سویا، عدس و غلات منبع خوبی برای تامین آهن هستند.

آجیل

آجیل ها دارای مواد مغذی مورد نیاز مو هستند، بطور مثال پسته برای رفع طاسی در مردان استفاده می شود. بادام هندی سرشار از بیوتین است و گردو دارای روغنی ست که به خاصیت کشسانی مو کمک می کند. الاستین در نرم نگه داشتن مو بسیار موثر است.

آجیل

سیب زمینی شیرین

هویج، کدوتنبل، نعناع، انبه و سیب زمینی شیرین منابع خوبی برای مراقبت از مو در برابر وزی و شکنندگی اند، زیرا دارای بتاکاروتن هستند.

عنصر روی

یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو، کمبود روی در بدن است. این اتفاق حتی ممکن است باعث کم پشت شدن مژه های شما نیز شود.

برای تامین روی موردنیاز بدن بهتر است از گزینه های زیر استفاده کنید:

جگر گوساله

گوشت گاو

عدس

نان

زرده تخم مرغ

جوی دوسر

تخم کدو و نخود

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین c است که به رشد بهتر موهای شما کمک می کند. میزان ویتامین سی در فلفل زرد رنگ، 5 برابر پرتقال است. همچنین ویتامین سی یک کلاژن ساز قوی است که ریشه های مو را محکم می کند.علاوه بر ویتامین سی، فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین آ است که در تحریک تولید سبوم و افزایش رشد مو نقش مثبتی دارد.

میگو

اکثر غذاهای دریایی برای مو مفید اند، مثل میگو. میگو دارای پروتئین، ویتامین ب، روی، آهن و ویتامین دی است که در رشد بهتر مو، فوق العاده عمل می کند.مصرف میگو مضر نیست زیرا دارای چربی بسیار پایین و میزان کمی امگا3 است.

موز

موز یکی از میوه های پرکاربرد در پذیرایی است که علاوه بر خوشمزه بودن، دارای ماده معدنی سیلیکا است. سیلیکا موها را تقویت می کند و باعث ضخیم شدن آنها می شود.

جوانه گندم

اگر به دنبال بهترین منبع برای ویتامین ب هستید، از جوانه گندم غافل نشوید. بهتر است روزی 4الی 5 بار از غلات سبوس دار استفاده کنید. این مواد دارای فیبر اند که به هضم غذا و احساس سیری کامل کمک می کنند.

میوه جات

میوه ها برای پوست و مو بسیار مفیدند و دارای مقدار زیادی کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، آهن و ویتامین های آ و سی هستند. وجود این ویتامنی ها برای سلامت پوست و بو بسیار ضروری است. شما می توانید براحتی با مصرف میوه ها یا آب میوه این ویتامین ها را به بدن خود برسانید.

موادغذایی مفید برای مو

آووکادو

اگر از خشکی موهایتان خسته شده اید بهتر است از آووکادو استفاده کنید. این میوه دارای مقدار زیادی بیوتین است که به تامین روطوبت مو بسیار کمک می کند.

دارچین

این ادویه پرخاصیت را می توانید براحتی مصرف کنید، مثلا روی قهوه یا جودوسر خود بپاشید و میل کنید.دارچین گردش خون را بالا می برد که این موضوع برای رشد موها بسیار مهم است. گردش خون در تامین اکسیژن و موادمغذی برای فولیکول های مو بسیار موثر است.

نتیجه گیری

موادغذایی مورد مصرف ما با حفظ سلامتی موهایمان رابطه مستقیم دارد. گاهی برای درمان بجای رفتن به دکتر و مصرف داروهای شیمیایی، بهتر است رژیم غذایی را اصلاح کنید. مصرف موارد ذکر شده در بخش بالا در حفاظت از موها و جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر خواهند بود. امیدوارم از خواندن مطالب بالا لذت برده باشید.

منبع : 30 وان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.