وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

راهنمای خرید بخارپز

معرفی بخارپز

بخارپز یکی از وسایل پر کاربرد در منازل می باشد که استفاده از آن مزیت ‌های زیادی دارد و معمولاً در هر آشپزخانه ای  یک بخارپز دیده می شود که می توان با آن غذاهای بسیار تهیه کرد و در این مقاله می خواهیم درباره ی دستگاه بخارپز کاربرد آن قیمت بخارپز و نکاتی در این زمینه صحبت کنیم.

 

 

مزایای استفاده از بخارپز

حفظ مواد مغذی:

تغذیه سالم و حفظ مواد مغذی که در مواد غذایی وجود دارد یک موضوع مهم در سلامت انسان است. با استفاده از بخارپز می توان املاح و ویتامین هایی که در این مواد وجود دارد را حفظ کرد. زیرا این مواد با بخارپز شدن از بین می روند. در این روش ماده غذایی خشک نمی شود و همینطور نیاز نیست از روغن برای سرخ کردن آن استفاده کرد. در نتیجه میزان چربی آن بالا نمی رود و مواد مغذی از بین نمی روند. پس استفاده از بخارپز با حفظ ارزش غذا برای سلامت انسان مفید است.


کاربرد بخارپز:

از دیگر مزیت های دستگاه بخارپز چند کاربردی بودن آن است. با استفاده از بخار پز می توان مواد غذایی مختلفی مانند گوشت، مرغ، پاستا، سبزیجات، صیفی‌جات و خیلی مواد دیگر را بخارپز کرد و غذاهای متفاوتی تهیه نمود. پس این تصور که بخارپز تنها برای بخارپز کردن سبزیجات کاربرد دارد اشتباه است بلکه کاربرد این دستگاه بسیار زیاد است.

پخت همزمان:

دستگاه بخارپز معمولاً به صورت چند طبقه ساخته می شود و هر طبقه سبد جداگانه ای برای قرار دادن مواد غذایی دارد. به این ترتیب شما می توانید در هر طبقه نوعی از مواد غذایی را قرار دهید که همزمان با هم پخته می شوند. به این ترتیب تنوع غذایی بیشتری دارید و هم زمان کمتری برای پخت آن ها صرف می‌شود.

پخت سوپ:

برخی از مدل های دستگاه بخارپز را می توان برای تهیه سوپ مورد استفاده قرار داد. در این مدل سینی برای جمع آوری شیرابه مواد غذایی در پایین دستگاه قرار گرفته که مایع حاصل از غذا در آن جمع می شود و امکان جدا کردن و شستشوی آن نیز وجود دارد.


گرم گردن غذا:

از دیگر قابلیت هایی که در برخی از دستگاه‌های بخارپز وجود دارد امکان گرم نگه داشتن غذا برای یک الی دو ساعت است.  بدین منظور لازم است تنظیمات دستگاه روی آن حالت قرار بگیرد و مقداری آب در دستگاه وجود داشته باشدو پس این مورد را نیز می توان از مزیت های دستگاه بخارپز شمرد.

امکان تنظیم زمان:

برخی از انواع بخارپز ها قابلیت تنظیم دما برای پخت غذا را دارند. به صورت شما زمان لازم برای پخت را با استفاده از کلید های که روی دستگاه وجود دارد تنظیم می کنید و دستگاه پس از گذشت زمان معین و پخت غذا خاموش می شود. در برخی دیگر از بخارپزهای پیشرفته تر امکان تاخیر در پخت مواد غذایی وجود دارد. مثلاً از چندین ساعت قبل تنظیم کنید که در ساعت خاصی دستگاه روشن شود و سپس خاموش گردد.

قبل از خرید بخارپز به چه مواردی باید توجه کرد؟

حال که با کاربرد و مزایای بخارپز آشنا شده و متوجه شدید که وجود این دستگاه در آشپزخانه هر خانه ‌ای چقدر می تواند مفید باشد شاید بخواهید اقدام به خرید بخارپز کنید. قبل از خرید دستگاه بخارپز لازم است نکاتی را بدانید تا خریدی خوب و رضایت بخش داشته باشید.

سرعت دستگاه:

سرعت دستگاه بخارپز در انواع متفاوت کمی با یکدیگر فرق می کند. همچنین سرعت پخت مواد غذایی مختلف نیز با توجه به بافت آن ها با یکدیگر متفاوت است. بهتر است در زمان خرید به این نکته دقت کنید و بر حسب نیاز خود نوعی را انتخاب کنید که سرعت بالاتری در ایجاد بخار داشته باشد. یک نکته که لازم است در اینجا به آن اشاره کنیم این است که بخارپز کردن مواد غذایی با استفاده از قابلمه و اجاق گاز سرعت بالاتری نسبت به دستگاه بخارپز دارد.

شستن سبدهای بخارپز:

یک موضوع دیگر در زمان خرید دستگاه بخارپز یا هر وسیله آشپزخانه دیگری قابلیت شستشوی آن می باشد. بهتر است در زمان خرید انواعی را انتخاب کنید که سبدهای آن ها قابل جدا شدن باشد تا بتوان به راحتی آنها را شست. برخی از انواع بخارپزها دارای سبدهایی هستند که می‌توان آن ها را در ماشین ظرفشویی قرار داد.با توجه به اهمیت شستشوی راحت بخش های مختلف دستگاه پس از پخت غذا بهتر است، این نکته را در زمان خرید مد نظر قرار دهید.

جنس بخارپز:

جنس دستگاه بخار پز در مدل های مختلف متفاوت است. برخی از بخارپزها از جنس استیل و پلاستیک هستند و متریال به کار رفته در انواع دیگر از جنس سیلیکون و بامیه است. در زمان خرید بخارپز به این نکته توجه کنید و با توجه به سلیقه و کاربردی که از آن انتظار دارید جنس مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای مثال انواع که دارای ظرف از جنس سیلیکون هستند را می توان در مایکروویو قرارداد. بنابراین این جنس کاربرد بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

قیمت بخارپز:

یک مورد مهم در هنگام خرید بخار پز قیمت آن می باشد. قیمت بخارپز ها با توجه به مارک و امکاناتی که دارند با یکدیگر متفاوت است. به هر چه دستگاه پیشرفته تر باشد هزینه بیشتری باید برای آن صرف کنید. البته باید گفت که گران بودن همیشه تضمین‌کننده کیفیت بیشتر کالا نیست. ممکن از بعضی از فروشگاه ها اجناسی با قیمت بالا بفروشند در صورتی که قیمت واقعی آن بسیار کمتر است. سایت جاوید کالا یک سایت معتبر برای خرید لوازم خانگی می باشد. بخارپز های با کیفیت و با قیمت مناسب را در هر برندی می توان از سایت جاوید کالا خریداری کرد.


اندازه سبدهای بخارپز:

سبدهایی که در دستگاه بخارپز قرار دارند از لحاظ اندازه در برخی مدل ها با هم فرق می کند و در برخی دیگر هم اندازه هستند. در زمان خرید به این نکته توجه کنید و دستگاه بخارپزی را انتخاب کنید که اندازه سبد های آن از نظر شما مناسب باشد.

کلام آخر:

بخارپز یکی از وسایل اساسی در آشپزخانه است که کاربردهای بسیاری دارد. مهم ترین کاربرد آن را می‌توان کمک به حفظ ارزش مواد غذایی در زمان پخت نام برد. این دستگاه در برندها و مدل های متفاوت در بازار موجود است که شما با توجه به کاربرد و انتظارات خود می‌توانید مدل مورد نظرتان را خریداری کنید. سایت جاوید کالا یکی از بهترین سایت ها در زمینه فروش لوازم خانگی است. می توانید با مراجعه به این سایت محصول مورد نظر خود را با نازلترین قیمت خریداری کنید.

خرید آنلاین و قیمت انواع بخارپز

برای اطلاع از قیمت انواع بخارپز میتوانید از بخش بالای این صفحه محصول مورد نظر خود را انتخاب و براساس نیاز خود اقدام به خرید اینترنتی و آنلاین بخارپز نمایید. همچنین برای اطلاع از قیمت های به روز انواع بخارپز میتوانید با شماره های شرکت تماس گرفته و از مشاوره های رایگان کارشناسان جاوید کالا بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.