وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

مقدار مصرف اسید هیومیک برای هر درخت

مقدار مصرف مجاز استفاده از کود هیومیک اسید برای هر درخت

اگر درختان زیادی دارید و به آن‌ها علاقمند هستید باید به رشد و تغذیه آن‌ها نیز توجه داشته باشید. اسید هیومیک یکی از بهترین محصولات برای رشد سریع و تغذیه درختان است و از مواد کاملا گیاهی بدست آمده است به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. بدیهی است که تاثیرات مثبت این محصول بر روی درختان و گیاهان بسیار زیاد است، همچنین به بهبود و کیفیت ساختار خاک نیز کمک زیادی می‌کند. با استفاده از این محصول بی‌نظیر می‌توانید رشد درختان خود را چند برابر کنید و زیبایی بی حد و حصری به باغ خود بخشید.

آیا می‌دانید مقدار مصرف اسید هیومیک برای هر درخت چقدر است؟ اگر نمی‌دانید بهتر است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. به طور کلی نمی‌توان مشخص کرد که کودهای لازم برای هر گیاه چه مقدار باید استفاده شود. زیرا بستگی به عوامل مختلف از جمله نوع خاک، آب و هوا، میزان استفاده از کودهای دیگر، میزان آبیاری و… دارد. در ادامه به طور نسبی میزان استفاده از کود هیومیک اسید را برای باغداران و کشاورزان مشخص خواهیم کرد:

  

میزان مصرف هیومیک اسید برای درختان

میزان مصرف این ماده با توجه به نوع درختان میوه و شیوه آبیاری آن‌ها نیز متفاوت است، علاوه بر اینها میزان آب برای درختان نیز بسیار مهم است و تاثیر زیادی در مصرف این محصول دارد. بیشتر کشاورزان و باغداران از این محصول برای هر هکتار حدود 3 لیتر استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید در هنگام خرید این محصول برچسب آن را با دقت مطالعه کنید و بهترین نوع اسید هیومیک را برای درختان باغ خریداری کنید، زیرا این محصول علاوه بر مزایای زیادی که دارد سبب از بین رفتن غبار از برگ‌های درختان نیز می‌شود.

کود اسید هیومیک شوک 20 لیتری
کود اسید هیومیک شوک 20 لیتری

استفاده از هیومیک اسید در مزارع کشاورزی

استفاده به مقدار لازم از اسید هیومیک در مزارع کشاورزی بسیار مهم است و برای هر هکتار می‌توانید حداقل 3 تا 7 لیتر از این محصول را با آب آبیاری مخلوط کرده و به صورت مستقیم برای محصولات زراعی خود استفاده نمایید. شما می‌توانید از این کود برای محصولات کشاورزی در دو نوبت استفاده کنید و بهتر است یک نوبت آن در فصل بهار باشد و نوبت دیگر آن در فصل پاییز. توجه داشته باشید که میزان مصرف هیومیک اسید برای هر هکتار بیشتر از 1 گالن که حدود 3.8 لیتر است بیشتر نشود.

مقدار مصرف هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی معمولا در گلدان‌های کوچک و بزرگ نگهداری می‌شوند به همین دلیل مقدار استفاده از این کود نیز کم است. اگر 2 لیتر آب داشته باشید باید حدود یک قاشق کود هیومیک اسید استفاده کنید در صورتی که 3 لیتر آب دارید 2 قاشق از این کود کافی است. کود را داخل آب حل کنید و پس از گذشت حدود 5 تا 8 دقیقه آب را به خاک گلدان اضافه نمایید.

مزایای استفاده از کود هیومیک اسید

هیومیک اسید یک محصول بی‌نظیر است که از روزگاران قدیم شاهد وجود آن در صنعت کشاورزی هستیم. این محصول به دلیل مزایای زیادی که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، در ادامه برخی از مزایای آن را شرح خواهیم داد.

حمل آسان

اگر بخواهید برای باغ خود از کمپوست و کودهای حیوانی استفاده کنید باید مقدار زیادی کمپوست پیدا کنید. اما محصول اسید هیومیک در اندازه‌های متنوعی دسته بندی می‌شود و به راحتی قابل حمل است.

هزینه کمتر

قیمت این محصول بسیار مناسب‌تر از قیمت کمپوست است و از لحاظ اقتصادی یک محصول مقرون به صرفه و ارزان به شمار می‌رود.

میزان کربن کنترل شده

استفاده از کمپوست در برخی مواقع ممکن است سبب ایجاد آلودگی‌هایی شود. به همین دلیل در بیشتر مواقع بجای کمپوست از هیومیک اسید استفاده می‌شود، با اینکار خاک نیز ماده آلی خود را بدست می‌آورد.

انواع کود اسید هیومیک برای مصرف درختان

در این قسمت به چند نوع از کودهای هیومیک اسید اشاره خواهد شد:

هیومیک اسید مایع

کود هیومیک اسید در چندین نوع تولید می‌شود، شما می‌توانید این محصول را به صورت مایع تهیه کنید و برای درختان مورد استفاده قرار دهید. می‌توان گفت عملکرد این کود مایع نسبت به کودهای دیگر بهتر و جذب آن نیز سریع‌تر است. بسیار از باغداران برای نتیجه زودتر این نوع کود را انتخاب می‌کنند و کیفیت محصولات خود را بالا می‌برند. این کود برای استفاده در قسمت‌های مختلف درخت مانند ریشه‌ها، میوه‌ها، شاخه‌ها و… کاربرد دارد.

کود هیومیک اسید شوک 5 لیتری
کود هیومیک اسید شوک 5 لیتری

هیومیک اسید پودری

از این پودر بیشتر در مواقع آبیاری استفاده می‌شود، توجه داشته باشید که اسید هیومیک پودری از خشکاندن هیومیک اسید مایع تولید می‌شود و می‌توان آن را در آب حل کرد. این نوع اسید بعد از هیومیک اسید مایع بهترین نوع کود به شمار می‌رود و در موارد مختلفی نیز کاربرد دارد.

هیومیک اسید گرانول

این محصول کیفیت کمتری نسبت به دو نوع مایع و پودری دارد، اما در موارد مختلفی از آن استفاده می‌شود. حل شدن این کود در آب کمی طول می‌کشید اما ماندگاری بالایی در خاک دارد، علاوه بر اینها قیمت این محصول نیز نسبت به دو نوع دیگر پایین‌تر است. این پودر در سیستم آبیاری قابل استفاده نیست، علاوه بر اینها باید به میزان مشخصی برای هر درخت مصرف شود. بیشتر باغداران برای این هیومیک اسید از روش چال کردن استفاده می‌کنند. برای چال کردن بهتر است پای درخت گودال‌هایی ایجاد کنید و سپس مقدار مشخصی از این کود را در آن بریزید.

عوامل تاثیر گذار در مقدار مصرف اسید هیومیک برای هر درخت

استفاده از کود هیومیک اسید برای هر درخت بستگی به عوامل متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

نوع درخت

درختان میوه مختلفی در جهان کشت می‌شود، که هر کدام نیازهای متفاوتی به غذا و آب دارند. بنابراین میزان مصرف این محصول برای هر درخت متفاوت است و باید بر اساس نیاز درخت برآورد شود.

سن درخت

درختان بالغ نیاز کمتری به کودهایی مانند هیومیک اسید دارند. هر چه سن درخت کم‌تر باشد نیاز آن به مواد غذایی و ویتامین‌ها نیز بیشتر است و برای رشد بهتر به این کود نیاز دارد.

شرایط محیطی

از عوامل تاثیر گذار بر مقدار مصرف اسید هیومیک برای هر درخت می‌توان به شرایط هوایی اشاره کرد. در بسیار از مناطق دما، نور، رطوبت، باد، باران و عوامل دیگر بر روی خاک و درختان اثر می‌گذارند. در چنین شرایطی می‌توان به مقدار لازم از کود اسید هیومیک را مصرف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.