وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

7 برند برتر کابل شبکه دنیا را بشناسید

کابل شبکه یا کابل LAN محموعه‌ای از زوج سیم‌های به هم تابیده شده است که برای انتقال اطلاعات در یک شبکه کامپیوتری استفاده می‌شود. برندهای مختلفی در سراسر دنیا تجهیزات شبکه تولید می‌کنند و تنوع قابل قبولی در بازار وجود دارد. این تنوع قیمت بیشتر مربوط به دسته‌بندی کابل‌ها می‌شود. مثلا کابل x از تولیدات شرکت y ، متعلق به دسته 6 می‌باشد پس می‌گویم کابل x از خانواده کابل شبکه Cat6 است. در این پست 7 برند برتر کابل شبکه را معرفی کرده و توضیحات مختصری درباره هر کدام می‌دهیم. این مقاله ترکیبی از اطلاعات منتشر شده شرکت‌ها و تجربیات تیم نت ران به عنوان یک سایت تخصصی شبکه است.
  

1 – پریسمیان
پریسمیان بهترین تولید کننده کابل شبکه است

Prysmian یک شرکت چندملیتی ایتالیایی است که در سال 1879 تاسیس شد و دفتر اصلی آن در شهر میلان قرار دارد. تمرکز اصلی شرکت روی کابل است و در معرفی 7 برند برتر کابل شبکه بدون شک اولین جایگاه را به خود اختصاص می‌دهد. پریسمیان در 50 کشور دنیا شعبه داشته و تا سال 2016 نزدیک به 30.000 نیرو داشته که نسبت به 5 سال قبل این آمار تقریبا 2 برابر شده است.

2 – لگراند
لگراند یکی از بزرگترین نام‌ها در صنعت برق و الکترونیک است. این شرکت فرانسوی در سال 1865 کارش را شروع کرد و امروز در سال 2019 نزدیک به 40.000 نفر نیروی انسانی دارد. تعداد محصولات لگراند و تنوع این محصولات بسیار زیاد است. تجهیزات شبکه این شرکت در دنیا به طور گسترده استفاده می‌شود. تجهیزاتی پسیوی مثل کیستون، پچ کورد، پچ پنل و غیره. لگراند در کابل شبکه هم گل کاشته و یکی از بهترین‌هاست. اگر دوست دارید درباره شرکت لگراند بیشتر بدانید، مقاله معرفی برند و تجهیزات شبکه لگراند (Legrand) فرانسه را بخوانید.

3 – نگزنس
نگزنس یکی از 7 برند برتر کابل شبکه در دنیاست

یک شرکت فرانسوی دیگر. در واقع فرانسوی‌ها در تولید تجهیزات شبکه، بسیار فعال هستند. نگزنس شرکت ریشه‌داری است که در سال 1897 در لیون فرانسه شروع به کار کرد و امروز نزدیک به 26.000 نفر کارمند در آن مشغول به کار هستند. امکان ندارد از کابل شبکه صحبت شده و اسمی از کابل شبکه نگزنس به میان نیاید. این شرکت انواع کابل شبکه Twisted pair و فیبر نوری تولید می‌کند که در جاهای حساسی مثل زیرساخت‌های IT یا صنعتی استفاده می‌شود. اگر دوست دارید بیشتر درباره شرکت نگزنس بدانید مقاله معرفی برند و تجهیزات شبکه نگزنس (Nexans) فرانسه را مطالعه بفرمایید.

4 – بلدن
بلدن جزء 7 برند برتر کابل شبکه در جهان است

این‌بار نوبت آمریکایی‌هاست که خودی نشان دهند. شرکت بلدن در سال 1902 توسط Joseph Belden برای ورود به حوزه الکترونیک ایجاد شد. این شرکت با شعار “Sending All The Right Signal” کار خود را ادامه می‌دهد. یعنی تمام سیگنال‌ها را درست می‌فرسیتم. بلدن در سال 2014 نزدیک به 8.100 نفر نیرو داشته که احتمالا این روزها بیشتر هم شده باشد. کابل شبکه بلدن اگر اصل باشد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خریداران است.

5 – اشنایدر
اشنایدر الکتریک یکی از بهترین تولیدکننده های کابل شبکه در دنیاست

امکان ندارد که اشنایدر جزء 7 برند برتر کابل شبکه دنبا قرار نگیرد. شاید شنیدن نام اشنایدر شما را به شک بیاندازد که طرف حسابتان یک شرکت آلمانی است، اما اشنایدر در اصل فرانسوی بوده و در سال 1836 فعالیت خود را آغاز کرده است. نزدیک به 200 سال سابقه، اعتماد خوبی در خریداران ایجاد می‌کند. نه تنها کابل شبکه اشنایدر بسیار با کیفیت است، بلکه سایر تجهیزات شبکه این شرکت مثل پچ کورد، ترانکینگ و غیره نیز جزء محصولات رده بالای بازار به حساب می‌آیند.

6 – زیمنس
زیمنس جزء 7 برند برتر کابل شبکه در جهان است

زیمنس در سال 1847 توسط ارنست زیمنس ایجاد شد. 4 گروه اصلی برای محصولات این شرکت مشخص شده که عبارتند از: انرژی، پزشکی، صنعت و زیرساخت شهری. در سال 2018 آمار کارکنان این شرکت به 380.000 نفر رسید که عدد بسیار قابل توجهی است. در سال 1391 ایران مقداری تجهیزات هسته‌ای از شرکت زیمنس خرید که در هنگام نصب متوجه شدند مواد منفجره داخل آن کار گذاشته شده است. البته زیمنس منکر این ماجرا شد و گفت که اصلا تجهیزاتی به ایران ارسال نکرده است.

کابل شبکه یکی از کوچکترین تولیدات شرکت آلمانی زیمنس است. تنوع محصولات آن‌ها به قدری بالاست که اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم همه را یک جا لیست کنیم. زیمنس در ساخت لوازم خانگی، انواع قطارها، سیستم‌های روشنایی، تجهیزات برقی، سیستم‌های اعلام حریق، اتوماسیون صنعتی و غیره قعالیت دارد.

7 – دی لینک
d link آخرین گزینه در لیست ما در بهترین تولیدکننده های کابل شبکه است

D link یک شرکت تایوانی تولید کننده تجهیزات شبکه است که نسبت به سایر رقبای خود بسیار جوان‌تر محسوب می‌شود. آن‌ها در سال 1994 فعالیت خود را با نام داتکس شروع کردند و بعدها این اسم را به دی لینک تغییر دادند. تعداد نیروی انسانی آن‌ها در سال 2015 نزدیک به 3.000 نفر برآورد شد. تجهیزات اکتیو دی لینک مثل مودم، روتر، اکسس پوینت دی لینک و … در دنیا و ایران بسیار محبوب هستند. مخصوصا مودم‌هایی که این شرکت تولید می‌کند. بعد از 6 برند بالا که مطرح کردیم، دی لینک لیاقت گرفتن رتبه هفتم را بین 7 برند برتر کابل شبکه دنیا دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.