وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

وبلاگ آموزشی ایران شبکه

وبلاگ تخصصی آموزش های شبکه و راهنمای خرید تجهیزات شبکه

روش های کاربردی برای زیبایی پوست و مو

برای زیبایی پوست و مو چه مواردی را باید رعایت کرد؟

امروزه مهم ترین اصل برای هر انسانی داشتن چهره ای زیبا و بدون مشکل می باشد. اما برای داشتن آن باید بسیاری از موارد را عایت کنید. پوست و مو از جمله مواردی هستند که بیشتر از هر عضو دیگر در مقابل چشم ها قرار دارند پس باید سعی کنید که برای رسیدگی به آن وقت بیشتری را قرار دهید یعنی تغذیه ی مناسبی برای زیبایی پوست و مو های خود فراهم کنید.امروز در این مقاله می خواهیم بپردازیم به مطالبی درباره ی زیبایی پوست و مو.

 

 

بسیاری از خانم ها بر این باورند که منظور از زیبایی پوست و مو یعنی استفاده از لوازم های آرایشی یا استفاده از اتو موها و… اما این گونه نمی باشد همانطور که در بالا نیز گفتیم منظور داشتن پوست و مویی زیبا بدون استفاده از لوازم های آرایش باید به یاد داشته باشید که داشتن پوستی درخشان و موهای زیبا می تواند زیبایی شما را دو چندان کند.اما این کار احتیاج به رعایت برخی موارد دارد که در صورت انجام آن می توانید زیبایی ذاتی خود را بدون استفاده از هیچ گونه لوازمی به نمایش بگذارید.

زیبایی پوست و مو های شما در گِرو این است که بتوانید به طور طبیعی آنچه که در شادابی پوست وموی شما دخیل می باشد را تامین کنید درادامه خواهیم گفت که چه کارهایی مناسب است وباید انجام دهید.

برای زیبایی پوست و مو چه مواردی را باید رعایت کرد؟

رژیم غذایی مناسب: آنچه که شما می خورید و مصرف می کنید به راحتی روی پوست و موی و حتی دیگر اعضای بدن شما نیز تاثیر می گذارد پس در ابتدا سعی کنید که برای خود مواد غذایی سالم و به دور از هرگونه مواد نگهدارنده تهیه کنید و باید متوجه باشد مهم ترین اصل در زیبایی شما رژیم غذایی مصرفی شما می باشد.

سعی کنید روزانه به طور منظم از غذاهای مفید استفاده کنید.

زیبایی پوست و مو

 رژیم غذایی مناسب می تواند زیبایی پوست و مو  شما را تضمین کند. غذاهای سر شار از پروتئین  مانند تخم مرغ ،مرغ و… و استفاده از حبوبات را نیز فراموش نکنید.

در این میان میوه ها را نیز اهمیت فراوانی دارند در برخی موارد حتی با استفاده از پوست بعضی میوه ها می توانید با ساختن ماسک های خانگی و قرار دادن روی پوست خود نیز شادابی را به پوست خود هدیه کنید.پس برای آن که زیبایی پوست و مو را تضمین کنید به طور مداوم و روزانه استفاده از از میوه هایی که سر شار از ویتامین ها هستند مانند پرتقال ،کیوی و… برای سلامتی پوست و موی خود فراهم کنید.برای تقویت فولیکول موهای خود و رسیدن اکسیژن کافی به آن انواع ویتامین های A،C،B،D را از طریق مواد غذایی و میوه و سبزیجات برای موهای خود فراهم کنید با استفاده از مکمل های آهن دار نیز می توانید به تقویت پوست وموی خود بپردازید.

بیشتر مطالعه کنید : کاشت مو

نوشیدن آب: این مسئله که دو سوم بدن را آب تشکیل داده است را اکثر شما شنیده اید پس می توانید به راحتی نقش آب را در زیبایی پوست و مو به درستی درک کنید.در طول روز مقدار زیادی از آب بدن از طریق عرق کردن ،تنفس و… هدر می رود و باید آن را جبران کنید به طور معمولی بر هر فردی واجب است که در طول روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشد اما نوشیدن بیشتر آن نیز مشکلی ندارد.پس بهترین کار این می باشد که همیشه حتی گاهی اوقات که ممکن است دسترسی به آب آشامیدنی برای شما سخت باشد یک بطری آب کوچک را به همراه داشته باشید.یکی از نقش های اصلی که آب برای بدن دارد این است که سیستم بدن بیش از هر چیز دیگری به آب نیاز دارد و نقش بسیار به سزایی در زیبایی پوست و مو نیز دارد با نوشیدن آّب و فراهم کردن آن به اندازه ی کافی بهترین نیاز پوست و موی خود را به سادگی فراهم کرده اید.

البته می توانید برای تاثیر بیشتر آن روی پوس و موی خود از میوه و سبزیجاتی همانند خیارخیار، لیمو، برگ نعنا که می تواند به غیر از شادابی به پر شدن صورت نیز کمک کند استفاده کنید.

خواب کافی و با آرامش: بعضی از افراد با بیدار یودن بیش از حد و شب زنده داری ها ی مکرر باعث می شوند که پوست و مو حالت اولیه ی خود را از دست بدهند شاهد این موضوع می باشند که حتی پس از مدتی زیر چشم دچار تیرگی می شود و دیگر روال اولیه خود را نداشته باشند.خواب نیز دارای تایم مشخصی می باشد این که شما فقط ۷یا ۸ ساعت در شبانه روز بخوابید و مطمئن شوید که نیاز خود را فراهم کرده اید باور نادرستی می باشد ساعت خواب شما باید روال مشخصی داشته باشد.به گفته ی بسیاری از پزشکان بهترین ساعت خواب برای هر فردی می تواند در ساعت ۱۰ الی ۴ صبح می باشد.بدن در این ساعت شروع به دفع سموم اضافه می کند و باید آرامش و خواب کافی را برای سلامتی و زیبایی پوست و مو فراهم کنید.

زیبایی پوست و مو

تاثیر ورزش بر پوست و مو: در طول روز و با داشتن هر گونه تحرکی می توانید باعث سلامتی انجام ورزش هایی مانند یوگا و… به این دلیل که با انجام آن آرامشی در وجود شما ایجاد می شود که به سلامتی و زیبایی پوست و مو ی شما کمک می کند.البته ورزش های دیگری نیز می توانند به شما کمک کنند پس ورزش کردن را نیز در طول هفته برای چند ساعت در برنامه ی خود قرار دهید که با کمک کردن به سیستم گردش خون بدن خود و فراهم کردن اکسیژن لازم بتوانید نیاز پوست و موی خودرا به درستی فراهم کنید.

بیشتر مطالعه کنید : میکروبلیدینگ

مواد مورد استفاده برای پوست و و مو: بسیاری از خانم ها یا آقایان عادت دارند که به طور مرتب بعضی از مواد ها یا کرم را بر روی پوست و موی خود استفاده کنید. بر همه افراد واجب است متوجه این قضیه باشند که پوست این خاصیت و توانایی را دارد هرکرم یا… را که روی پوست خود بزنید شصت درصد از آن را جذب کند.پس مطلع باشید آن چیزی را که می خواهید مورد استفاده قرار دهید به چه اندازه می تواند روی پوست و موی شما تاثیر مثبتی داشته شد یا این که آیا استفاده ی آن ضرری برای شما ندارد؟ سعی کنید از آن دسته کرم هایی که دارای پارابن و مواد شیمیایی مضر برای پوست هستند و به سلامت پوست و موی شما آسیب می رسانند دوری کنید.

مراقبت های روزانه از پوست و مو: بسیاری از افراد همیشه سعی می کنند بر اساس نظم و قانونی خاص یک سری مراقبت های روزانه برای زیبایی پوست و مو خود قرار دهید.البته توجه داشته باشید که این مراقبت ها باید برحسب نوع پوست و موی شما باشد کاملا واضح است که هر فردی باید بداند که به چه مرطوب کننده و پاکسازی صورت احتیاج دارد که می توانید برای هرکدام تایم مشخصی را مشخص کنید البته به این مسئله توجه فرمایید که هنگام استفاده از هر ماسکی یا کرمی (البته به جز دسته ی مرطوب کننده ها) ابتدا صورت خود را کاملا شسته و بعد به رختخواب بروید.

برای موها نیز افراد همین روا ل را دارند و از ماسک های گوناگون برای تقویت مو ریشه ی آن استفاده می کنند برای نتیجه گیری مطلوب این کار را در مواقعی که برای خود تعیین کرده اید یا به صورت روتین انجام دهید.

کرم های ضد آفتاب: از مواردی که باید به طور روتین و مداوم استفاده کنید کرم های ضد آفتاب با SPF  کافی می باشد که می تواند نقش به سزایی در مراقبت از پوست شما داشته باشد.البته درصد SPF بستگی به فصل نیز دارد در فصل تابستان به این علت که نور خورشید قوی تر می باشد باید درصد آن بالاتر باشد اما در فصل زمستان احتیاج به SPF با درصد بالا نمی باشد.اما به طور معمول تهیه ضد آفتاب با SPF 30 کافی می باشد.

بیشتر مطالعه کنید : هایفوتراپی

داشتن استرس: به طور کلی داشتن استرس در هر موقعی برای بدن مضر می باشد. با داشتن استرس زیاد می توانید شاهد این مسئله باشید که پس از مدتی موهای شما شروع به ریزش می کند یا گاهی منجر به سفیدی مو نیز می شود و می تواند روی شادابی پوست شما اثر منفی بگذارد. اگر شغل شما به گونه ای می باشد که در بیشتر اوقات دچار استرس می شوید حتما راهی برای آرامش خود نیز پیدا کنید و به طور مداوم در آن حال باقی نمانید.می توانید در آن لحظه مدتی را به دور از فکر مشغله ها با نوشیدن یک لیوان چای بگذرانید.

خوراکی های نامناسب و هله هوله ها: بعضی از خوراکی ها و هله هوله با توجه به داشتن مقدار زیادی از موادنگهدارنده می توانند برای سلامت شما علی الخصوص زیبایی ظاهری شما یعنی پوست و مو ضرر داشته باشد البته این مورد تنها شامل خوراکی های ناسالم مانند چیپس ،پفک و… نمی باشد کشیدن سیگار مصرف نوشیدنی های الکلی می تواند ضررهای بسیار زیادی داشته باشد.استفده از این مواد گفته شده می توانند به سرعت روی پوست و موی شما تاثیر منفی بگذارد و سبب از بین رفتن آن شوند.

بالش و رو بالشی مورد استفاده ی شما: به هنگام خواب استفاده از یک بالش رو رو بالشی مناسب می تواند برای شما ضرر داشته باشد و در صورت زبر و سفت بودن آن به پوست و موی شما آسیب برساند.پیشنهاد می کنیم برای حل این مشکل از رو بالشی های ابریشمی که با نرمی و راحتی که دارند می توانند برای شما مناسب باشد.

زیبایی پوست و مو

اما نکات مهم دیگری برای محافظت از پوست و مو

سعی کنید برای محافظت از موهای خود از روغن های گیاهی هم چون زیتون ، نارگیل و… که در نرمی و درخشان نشان دادن موهای شما نقش زیادی دارد استفاده کنید.البته در موارد فوق گفته شد که چه مواد غذایی و مغذی برای سلامت موها مفید می باشد.

حتما توجه کنید که استفاده از دستگاه های حالت دهنده ی مو را که برای صاف یا فر کردن موها استفاده می کنید را به حداقل برسانید زیرا با استفاده ی مداوم آن باعث می شوید که موهای خشک و زبری را داشته باشید.

خانم ها علاقه دارند که موهای بسیار بلندی داشته باشند اما این بلندی باید به گونه ای باشد که بتوانید به درستی از آن مراقبت کنید به همین دلیل سعی کنید که هر چند مدت یک بار به اندازه ی چندسانتی متر از موهای خود را کوتاه کنید در صورت که از این کار خودداری کنید باعث می شوید که موخوره ها به موی شما راه پیداکنند و زیبایی و طراوت را از موهای شما سلب کنند.

برای خود یک برس و شانه ی شخصی داشته باشید و برای جلوگیری از قرار گرفتن آلودگی بر روی آن هرچندوقت یک بار آن را تمیز کنید و سعی کنید. آن دسته از شانه هایی که دارای دندانه های درشت می باشند و به راحتی در بین موها قرار می گیرند می توانند از ریزش و کنده شدن موها جلوگیری کنند و انتخاب مناسبی برای شما باشند.

بیشتر مطالعه کنید : میکرونیدلینگ

برحسب جنس مویی (چرب یا خشک)که دارید سعی کنید از شامپوهای مناسب و تقویتی که می توانند باعث نرمی و لطافت موهای شما باشند استفاده کنید.سعی کنید متناسب با نوع پوست خود از شوینده های مناسبی برای پاک کردن آرایشتان استفاده کنید زیرا ماندن کرم های آرایشی روی پوست در یک شبانه روز و حتی در حین خواب راه تنفس پوست را ببندد و آسیب زیادی به آن برساند.

لایه بردار ها و ماسک های مو تا چه حد در زیبایی پوست و مو مؤثر می باشند؟

سعی کنید در هر زمان از ماسک موهایی استفاده کنید که در آن مواد شیمیایی به کار نرفته باشد سرم موهای گیاهی با بهترین کارایی و تقویتی که برای موهای شما دارند می توانند انتخاب بسیار خوبی باشند.شاید این موضوع بارها برای شما نیز پیش آمده باشد که بر روی پوست لایه ای از سلول های مرده قرار بگیرد و راه تنفس  پوست را ببندد.در این مورد را می توانید با استفاده از لایه بردار ها و اسکراب های طبیعی که حتی خود شما نیز می توانید آن را تهیه کنید باعث از بین رفتن این سلول های مرده شوید.

امیدواریم امروز توانسته باشیم مطالب مفیدی را در حفظ و مراقبت برای زیبایی پوست و مو شما ارائه داده باشیم.

منبع : نیلارز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.